Körkortonline > Körkortsforum > Automat
Automat
Hej! Du kan läsa på Trafikverkets hemsida vilka bilar som används för automat/manuell för varje ort. Eftersom det skiljer sig per ort kan jag inte ge ett exakt svar på frågan, kika på hemsidan istället.
Jo jag har kollat men hur vet man vilken man ska köra med om de har 2 olika bilar för automat jag är kanske trög men tack för tipset.
Jag körde upp med Trafikverkets Volvo v60 idag. Så bra bil, har bara kört trafikskolans sega Golf innan så den var en dröm och till och med mycket lättare att köra. Inspektören gick till och med igenom alla funktioner innan jag fick ställa in allt.
Hehe, det är en automat. Bara att tuta och köra. Hur stor skillnad kan det vara ? Deras manuella v60 är jäkla najs, dock stor skillnad från en bensindriven renault clio 2004.Det insåg jag efter 5 kärringstopp. Men lycka till kompis !
Är det lätt och köra med en Volvo v60 automat och isåfall när man ska göra invändning vad behöver man kika på och vad ska man svara inspektören ska man bara kontrollera och säga att det stämmer eller hur går det till samma sak med utvändigt har uppkörning på måndag snälla svara mig!
Måste man veta vart alla reglage sitter för exempelvis halvljus osv ifall de frågar om en säkerhetskontroll
Gun 2020-09-11
Är det lätt och köra med en Volvo v60 automat och isåfall när man ska göra invändning vad behöver man kika på och vad ska man svara inspektören ska man bara kontrollera och säga att det stämmer eller hur går det till samma sak med utvändigt har uppkörning på måndag snälla svara mig!
Beror helt och hållet på vad inspektören ber dig göra, kan vara alltifrån belysning, däck, tuta, broms etc. Oftast bara en sak. Kolla upp säkerhetskontroll v60 på Youtube. Var redo på allt, lycka till!
Gäst 2020-09-09
Hehe, det är en automat. Bara att tuta och köra. Hur stor skillnad kan det vara ? Deras manuella v60 är jäkla najs, dock stor skillnad från en bensindriven renault clio 2004.Det insåg jag efter 5 kärringstopp. Men lycka till kompis !
Krypkör man med bromsen i denna bil eller och behöver man ge mycket gas för att komma upp i högre hastigheten
Senaste foruminläggen
Rubrik
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera