Vad skulle ni ha gjort vid det här tillfället ni kör på en stor väg och det finns delade obevakade övergångställen och gräsmatta mellan körfälten. Du kör och ser en person står på övergångsstället och släpper förbi den men på andra sidan från den andra sidan finns en gammal tant som har börjat att gå över vägen men du hinner stanna för henne men väljer ändå att köra. Jag blev kuggad för det gjorde jag fel där, hur skulle ni ha gjort? Nu när jag tänker efter så om jag stannat skulle han säga kanske hon är lånt bort du skulle ha kört veg ej herregud vad arg jag är på mig.
Lite onödigt gjort att du blev kuggad och bara för det men man måste ändå alltid stanna åt folk på övergångsstället. Vart nånstans körde du upp?
Du ska stanna även om de inte har börjat gå över så ja du sumpade det kompis
Jag har varit i samma situation i min uppkörning, personen var på andra sidan och började korsa övergångsställen, jag valde att stanna och släppa honom, men inspektören sa till mig att jag överdrev för mycket och kunde hinna att köra utan att stanna. Det känns som att han planerade att kugga mig och stressade mig hela uppkörningen med oändliga kommentarer.
Helvete vilken jobbig situation jag förstår dig, de finns olika inspektörer vissa vill att man ska köra andra inte. Men på min andra ska jag faan stanna ska köra upp igen och hoppa på att ta rosa kortet hoppa jag.