Start > Körkortsforum > Glömde betala innan provet, är…

Glömde betala innan provet, är det försent?

Anonym 2020-08-30 18:46 ! Citera #
Hej! Ska/skulle? imorgon ha teoriprovet och fick under dagen tillgång till mobilt bankid (förra mobilen paja och inte fixat än) och där kunde jag se att jag fått meddelande från trafikverket via kivra. Såg då att jag fått en varning att betalning inte varit skickad och att provet automatiskt skulle avbrytas 25timmar innan provet om ingen betalning hade kommit in. Det är nu mindre än 25timmar kvar, jag har inte betalat och vad jag kan se så finns inte teoriprovet kvar bland ”Mina Prov” på trafikverkets hemsida. Teoriprovet är inbokad via körskola och de har inte sagt eller påmint om att man behöver betala innan provet, varken till mig eller målsman. Dessutom har min målsman inte fått något meddelande eller info om teoriprovet och betalning från trafikverket (vilket är konstigt då jag var minderårig när trafikverket skickade ut info via kivra till mig).

Är det helt enkelt kört för mig eller ska jag åka till provet imorgon och fråga? Kanske ringa min trafikskola innan provet?
Marwan 2020-09-02 15:32 ! Citera #
Jag bokade min teori själv och gjorde den för 2 timmar sen, betalade dock nyss dvs efter provet.

Om du inte ser ditt prov på trafikverkets hemsida så finns det nog inget prov, skulle rekommendera att du ringer båda trafikskolan och höra vad dom säger om det och försöka lösa det med trafikverket så att du du får ett prov om det går.

Lycka till!
Edvin 2021-04-29 22:21 ! Citera #
Samma sak hände mig, fick inte ens ett mejl eller sms från trafikverket så hade helt glömt. Klantigt av mig. :?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor