Start > Körkortsforum > Hur länge?

Hur länge?

Gäst 2010-05-03 10:06 ! Citera #
Hur lång är själva uppkörningen? Fick ni fickparkera?
tyra 2010-08-31 08:39 ! Citera #
Hm beror på nog mest på hur bra/dålig man är... men skulle tro mellan 40-60 minuter som en körlektion och sen vad gäller fickpark så e det nog olika från skola till skola..... kan säga att jag vet 4 av 6 tillfällen där fick parkering varit med...
Shafti 2010-09-01 00:39 ! Citera #
Enligt www.korkortsportalen.se pågår uppkörningen i minst 25 minuter där du provas på 10 olika moment och skall bevisa att du klarar alla dessa. Beroende på moment så tar det olika lång tid, själv körde jag upp på ca 30 minuter då jag provades på moment som tog kort tid. Men som sagt kan det variera, så var beredd och säker på allt innan du ger dig på uppkörningen!


Lycka till! :D

Här har du även länk till min källa: www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/personbil/Forarprov/--PresentationUnder-provet/
Gäst 2010-09-07 21:57 ! Citera #
Mitt förarprov tog ca 40 minuter, varav de tio första minuterna gick åt till att rätta till säte, speglar etc, visa leg, skriva namnteckning samt utföra säkerhetskontroll. Själva körningen tog alltså ca 30 minuter, tiden gick jättefort! Helt plötsligt var vi tillbaka på trafikverket igen :o

Jag fick f ö utföra valfri parkering på en ganska tom parkeringsplats, säga till när jag var klar, och sen körde vi vidare.

Jag klararde uppkörningen :lol:

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor