Start > Körkortsforum > Farsta Uppkörning

Farsta Uppkörning

Gäst 2020-08-29 21:40 ! Citera #
Hej,

Jag körde upp i Farsta och tänkte dela med mig hur det var. Min körning blev underkänd.

Punkten jag underkändes på var: Trafiksäkerhet och beteende. ”Din körning visar brister i att: Visa god uppmärksamhet”.

Jag missade dessvärre en lastbil i höger körfält i cirkulationsplatsen vid Länna, den närmast avfarten från Nynäsvägen. Detta då den kom cirka 8 sekunder efter mig, så precis när jag skulle köra in efter att ha väjt för trafiken i cirkulationsplatsen kommer lastbilen in i hög fart och ska köra in då det är fritt. Jag körde inte mitt bästa på grund av nervositet, och förstår inspektörens underkännande då jag borde ha stannat på en gång och låtit lastbilen köra in utan hens ingripande. Dock något besviken på hur inspektören valde att förmedla kritik då jag under ett tillfälle fick utstå en olämplig kränkning, men det rann av snabbt då hen annars var trevlig.

Jag upplevde annars inte uppkörningen som onödigt svår eller klurig. Dessutom var personalen i Farsta trevliga och alla hälsade så fort de passerade en i väntrummet och log.

Jag gjorde misstag som inte var acceptabla. Nu har jag ny uppkörning på Måndag, dock på annan provort pga närmare i tid, och har tränat extra på avsökning och manövrering.

Lycka till alla där ute!
Gäst 2020-08-29 22:58 ! Citera #
Körde du privat eller med skolans bil ?
Jag 2020-08-29 23:36 ! Citera #
Men var det fel att en lastbil körde in samtidigt som dig i cirkulation, antar att du stod i vänsterkörfält som skulle köra ut på tredje avfarten?
Gustav 2020-08-30 08:14 ! Citera #
Du klarar det nästa försök!
Har du några tips kring uppkörning specifikt för Farsta? Eller bara några några generella tips.

Lycka till på ditt nästa försök :)
Gäst 2020-08-30 11:39 ! Citera #
Vilken tid körde du upp? :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
7
I dag 06:31
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest