Du måste dra på lite med gasen. Enda stället de vill att du ska slösa bensin och gasa på är påfart till motorväg eftersom att det är säkrast så. Kommer du upp i samma eller lite högre fart som de på motorvägen är det ju nästan omöjligt att inte hitta en lucka. Då kör du antingen in framför eller lägger dig bakom den bilen som är där (om det ens är någon) I 8 fall av 10 flyttar de ut sig bara du ligger där och blinkar och släpper in dig. Börja blinka redan vid den helsträckade linjen, titta hur det ser ut på vägen du ska in på. Och glid in direkt bara. Ska gå som smort. Går det inte som smort då måste du öva på det mer helt enkelt. För det är ingen svår grej att komma in på motorvägen, du måste öva bort din osäkerhet.
På min uppkörning så skulle jag köra på motorvägen så är det en fet lastbil i höger körfält som jag såklart tänkte gasa förbi. Så gasade på som fan, as usual
, men lastbilen drar också på i typ 100. Så då fick jag ju liksom avbryta och släppa gasen, så gled jag in bakom han istället. Fick faktiskt beröm för det sedan efteråt. Det gäller ju att du har upplevt såna situationer så att du kan bedömma om det går eller inte.