Start > Körkortsforum > Slut på olja....

Slut på olja....

Elina 2020-08-26 16:03 ! Citera #
Hej köpte en Saab från 2002 när jag fyllde 18 två år sedan. Har aldrig kollat om servostyrningsolje behållaren varit full/ havet vätska i. Idag när jag skulle köra lät det som fan när jag svängde. Så kollade nivån, behållaren var helt tom. Kan det vara så att det läcker? Har dock aldrig sätt en olje fläck under bilen. Eller ska jag bara fylla upp behållaren och vara nöjd? Tack för svar :)
Ricky 2020-08-26 19:57 ! Citera #
Denna sida är till för folk som försöker ta körkort, du borde veta exakt hur du ska göra med tanke på att du tog körkort för 2 år sedan. Men icke sa nicke, ännu en farlig förare som inte är redo för körkort ute på VÅRA gator...
Gäst 2020-08-29 00:03 ! Citera #
Ricky 2020-08-26
Denna sida är till för folk som försöker ta körkort, du borde veta exakt hur du ska göra med tanke på att du tog körkort för 2 år sedan. Men icke sa nicke, ännu en farlig förare som inte är redo för körkort ute på VÅRA gator...
Tagga ner...be cool please.


Den frågan han ställde var ingen trafik farlig sak att fråga.

Till frågan.

Servo oljan kan du skippa, då om inga problem låt vara, är det problem så märker du detta...det blir tunt att styra.

Det man byter i oljeväg regelbundet är motoroljan vid 1års service, bromsvötskan vartannat år (då den suger upp vatten ftån luften och bör/ska bytas)...

Växellåds oljan i manuella lådor byts inte så långe inga problem...automer så kan finnas service intervsller..men kolla bokenmo kolla med verkstad isåfall..m
Gäst 2020-12-09 00:10 ! Citera #
Gäst 2020-08-29
Tagga ner...be cool please.


Den frågan han ställde var ingen trafik farlig sak att fråga.

Till frågan.

Servo oljan kan du skippa, då om inga problem låt vara, är det problem så märker du detta...det blir tunt att styra.

Det man byter i oljeväg regelbundet är motoroljan vid 1års service, bromsvötskan vartannat år (då den suger upp vatten ftån luften och bör/ska bytas)...

Växellåds oljan i manuella lådor byts inte så långe inga problem...automer så kan finnas service intervsller..men kolla bokenmo kolla med verkstad isåfall..m
Att sakna styrservo är rätt trafikfarligt.
GÄST 2020-12-12 16:06 ! Citera #
Ja du kan fylla på styrservice olja själv, det gör jag själv ungefär vartannat år för att att det ska hålla sig fräscht.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo