Start > Körkortsforum > MÅR SKIT

MÅR SKIT

Therese 2020-08-16 15:13 ! Citera #
Har uppkörning nu på onsdag för första gången och jag har inte alls mått bra på sistone. Jag övningskör hela tiden, varje dag, men får inte in vissa saker i huvudet och känner mig 100% säker på att jag kommer kugga men kan inte heller boka om tiden då nästan allt i mitt liv just nu kräver att jag behöver ett körkort, förstör jag det här kan jag lika gärna bara försvinna. Vet inte vad jag ska ta mig till!
acknan 2020-08-16 16:03 ! Citera #
Vad händer realistiskt sett om du kuggar uppkörningen? Det kan ju inte vara så att allt i ditt liv hänger på att du klarar det just första gången. Låter ju lite extremt. Tänk bara på att om du kuggar så är det bara att boka ny tid om kanske 2 veckor. Då får allt det där vänta i 2 veckor till. Skit samma 8-) Men kör du upp med körskola så är det nog stor chans att du klarar det tror jag. Att du är nervös 3 dagar innan är ju bra :D Det släpper nog om någon dag :D
acknan 2020-08-16 16:06 ! Citera #
De flesta brukar må skit innan uppkörningen men det brukar släppa när du sätter dig i bilen och kör. Jag hade själv 0 press på mig och försökte intala min hjärna att det inte spelade någon roll om jag kuggade eller inte. Tror du jag blev mindre nervös för det? Nej fan, hjärnan spelar spratt på oss det går inte att komma undan. Om du har läst teoriboken så vet du ju att måttlig stress ökar prestationsförmågan ;) ;)
Du klarar det 2020-08-17 22:31 ! Citera #
Vill bara skriva att jag vet precis hur du känner, plus att man känner att man aldrig kommer få det, men om du aldrig ger upp o försöker så kommer du att få det till slut, första gången jag körde så gjorde jag bort mig totalt, så jag tyckte att han hade all rätt o kugga mig, andra gången körde jag bra men klarade inte, tredje gången klarade jag, trots att jag trodde att jag skulle aldrig klara det o mådde så dåligt o ville bara ge upp.. Så du kommer också klara det, men försök att inte tänka på inspektören o kör som du brukar o titta alltid noga när du ska ur rondellen, när du ska byta fält, parkering osv.. De är väldigt noga med planering o att man kollar döda vinkeln, speglar osv..
Lycka till
Gäst 2020-08-18 21:14 ! Citera #
Therese 2020-08-16
Har uppkörning nu på onsdag för första gången och jag har inte alls mått bra på sistone. Jag övningskör hela tiden, varje dag, men får inte in vissa saker i huvudet och känner mig 100% säker på att jag kommer kugga men kan inte heller boka om tiden då nästan allt i mitt liv just nu kräver att jag behöver ett körkort, förstör jag det här kan jag lika gärna bara försvinna. Vet inte vad jag ska ta mig till!
Men finaste du. Det är ingen liten press du sätter på dig själv, hörru. Tänk så här - vad är det värsta som kan hända om du kuggar? Jo, du bokar ny tid och försöker igen. Inte mer än så. Försök se det första tillfället som en övningslektion, en erfarenhet för att lära dig hur en uppkörning går till. :)

Du säger att nästan allt i dit liv kräver att du har körkort. Jag kan aldrig tänka mig att det är så brådskande att det inte kan vänta några veckor till?! Tror du mest har snurrat in dig i ditt egen huvud nu, vilket är nog så jobbigt såklart. Men ändå.

Och du, ingen inspektör förväntar sig en uppkörning som är 100% felfri. Det är helheten de tittar på. Och att du såklart inte gör något väldigt trafikfarligt. :)

Heja dig! Ta nu ett djupt andetag och se en film eller nåt. Man kan inte mer än göra sitt bästa.
Gäst 2020-08-18 21:15 ! Citera #
acknan 2020-08-16
Vad händer realistiskt sett om du kuggar uppkörningen? Det kan ju inte vara så att allt i ditt liv hänger på att du klarar det just första gången. Låter ju lite extremt. Tänk bara på att om du kuggar så är det bara att boka ny tid om kanske 2 veckor. Då får allt det där vänta i 2 veckor till. Skit samma 8-) Men kör du upp med körskola så är det nog stor chans att du klarar det tror jag. Att du är nervös 3 dagar innan är ju bra :D Det släpper nog om någon dag :D
Mycket fint skrivet! Precis så! :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest