Har uppkörning nu på onsdag för första gången och jag har inte alls mått bra på sistone. Jag övningskör hela tiden, varje dag, men får inte in vissa saker i huvudet och känner mig 100% säker på att jag kommer kugga men kan inte heller boka om tiden då nästan allt i mitt liv just nu kräver att jag behöver ett körkort, förstör jag det här kan jag lika gärna bara försvinna. Vet inte vad jag ska ta mig till!
Men finaste du. Det är ingen liten press du sätter på dig själv, hörru. Tänk så här - vad är det värsta som kan hända om du kuggar? Jo, du bokar ny tid och försöker igen. Inte mer än så. Försök se det första tillfället som en övningslektion, en erfarenhet för att lära dig hur en uppkörning går till.
Du säger att nästan allt i dit liv kräver att du har körkort. Jag kan aldrig tänka mig att det är så brådskande att det inte kan vänta några veckor till?! Tror du mest har snurrat in dig i ditt egen huvud nu, vilket är nog så jobbigt såklart. Men ändå.
Och du, ingen inspektör förväntar sig en uppkörning som är 100% felfri. Det är helheten de tittar på. Och att du såklart inte gör något väldigt trafikfarligt.
Heja dig! Ta nu ett djupt andetag och se en film eller nåt. Man kan inte mer än göra sitt bästa.