Start > Körkortsforum > Uppkörning i Södertälje

Uppkörning i Södertälje

Ella 2020-08-12 12:42 ! Citera #
Hej, jag har min första uppkörning om några dagar och är jättenervös. Kan ni snälla tipsa mig något eller lista ner specifikt vägarna ni körde upp i Södertälje? Är så hemskt tacksam.
Erv13 2020-08-17 07:46 ! Citera #
Först och främst ta det lugnt!! Det är viktigt! Är du för nervös så blir det bara svårt och det leder till att du börjar glömma bort vad du skulle göra.
Det säger jag efter mitt min personliga erfarenhet.

Innan uppkörningen försök träna kör med någon så du kan kolla hur väl förbered är du. Ifall om du glömmer bort de viktiga punkter du ska följa på uppkörningen skriv de på en lapp och upprepa då och då.

Missa inte skyltar de är extremt viktiga för trafiksäkerhet är alltid före alla andra punkter. Om du kör manuell motorbrömsa så mycket som möjligt. Där är volkswagen passat som är annorlunda än golf man måste gasa på lite mer för att inte få motorstopp

Annars allt ska gå bra om du förbered dig ordentligt. Titta alltid långt fram så risken att missa någon information eller fara blir mindre. Planera alla dina manövrar tidigt.

Glöm inte att inte vara för nervös. Andas djupt så klarar du.
Lycka till!!
Gäst 2020-08-17 15:16 ! Citera #
Erv13 2020-08-17
Först och främst ta det lugnt!! Det är viktigt! Är du för nervös så blir det bara svårt och det leder till att du börjar glömma bort vad du skulle göra.
Det säger jag efter mitt min personliga erfarenhet.

Innan uppkörningen försök träna kör med någon så du kan kolla hur väl förbered är du. Ifall om du glömmer bort de viktiga punkter du ska följa på uppkörningen skriv de på en lapp och upprepa då och då.

Missa inte skyltar de är extremt viktiga för trafiksäkerhet är alltid före alla andra punkter. Om du kör manuell motorbrömsa så mycket som möjligt. Där är volkswagen passat som är annorlunda än golf man måste gasa på lite mer för att inte få motorstopp

Annars allt ska gå bra om du förbered dig ordentligt. Titta alltid långt fram så risken att missa någon information eller fara blir mindre. Planera alla dina manövrar tidigt.

Glöm inte att inte vara för nervös. Andas djupt så klarar du.
Lycka till!!
Tack så mycket!!!
Jag är påväg hem från uppkörningen, jag blev godkänd!
Erv13 2020-08-17 21:56 ! Citera #
Wow wow
Grattis!!! Bra jobbat.

Vill du inte berätta kort hur det gick för det är ju intressant)
Nervös 2020-08-18 01:55 ! Citera #
Ella 2020-08-12
Hej, jag har min första uppkörning om några dagar och är jättenervös. Kan ni snälla tipsa mig något eller lista ner specifikt vägarna ni körde upp i Södertälje? Är så hemskt tacksam.
Hey!

Jag har min första uppkörning i Södertälje den 22a september & är verkligen sjukt nervös !! Jag kan köra bra, men jag har en tendens att köra för snabbt & är inte helt 100 på formella termer. Vet inte heller om jag är bra på att backa runt ett hörn.
Skulle uppskatta det sååå mycket om du kunde berätta vilken instruktör du fick, vart du fick köra (landsväg etc) & allmänt om hur det gick för dig?

Tack så mycket!!
Ella 2020-08-18 10:36 ! Citera #
Jag kör automat och fick Alexandra som inspektör,hon bad mig att åka mot Nynäshamn, körde in till villaområde och backade runt hörn sedan fortsatte jag mot Nynäshamn körde landsväg en bit sedan vände jag och körde motorvägen mot Helsingborg fortsatte till hamnen, gick förbi spårvagn och tillbaka mot trafikverket. Dessutom körde jag in i en återvändsväg vid en rondell med parkeringar och bakparkerade, jag var jättestressad och minns inte exakt var den ligger.

Dessa fick jag på min uppkörning
Följande provinnehåll har ingått i ditt körprov:
Säkerhetskontroll
Vändning med manövrering
Parkering
Backning
Användande av reglage
Körfältsbyte
Gatukorsning
Cirkulationsplats
Passerande av stillastående fordon
Körning på landsväg
Infart på landsväg
Järnväg/Spårvägskorsning
Sväng från landsväg
Motorväg/motortrafikled
Körning mot mål

Du kan köra lite över hastigheten, det gjorde jag iallafall, när det var 80 så gick jag upp till 82 ibland. Det viktigaste är att du kör trafiksäkert och att du inte hindrar bakomvarande trafikanter. Överdriv med att kolla på speglar och dödavinkeln.Träna mycket på att backa!!!!!! Kolla backspegel var 4:e sekund, ha koll på hastigheten, kör miljövänligt och ta det lugnt! Lycka till!!!!!
Erv1 2020-08-18 13:15 ! Citera #
Ella 2020-08-18
Jag kör automat och fick Alexandra som inspektör,hon bad mig att åka mot Nynäshamn, körde in till villaområde och backade runt hörn sedan fortsatte jag mot Nynäshamn körde landsväg en bit sedan vände jag och körde motorvägen mot Helsingborg fortsatte till hamnen, gick förbi spårvagn och tillbaka mot trafikverket. Dessutom körde jag in i en återvändsväg vid en rondell med parkeringar och bakparkerade, jag var jättestressad och minns inte exakt var den ligger.

Dessa fick jag på min uppkörning
Följande provinnehåll har ingått i ditt körprov:
Säkerhetskontroll
Vändning med manövrering
Parkering
Backning
Användande av reglage
Körfältsbyte
Gatukorsning
Cirkulationsplats
Passerande av stillastående fordon
Körning på landsväg
Infart på landsväg
Järnväg/Spårvägskorsning
Sväng från landsväg
Motorväg/motortrafikled
Körning mot mål

Du kan köra lite över hastigheten, det gjorde jag iallafall, när det var 80 så gick jag upp till 82 ibland. Det viktigaste är att du kör trafiksäkert och att du inte hindrar bakomvarande trafikanter. Överdriv med att kolla på speglar och dödavinkeln.Träna mycket på att backa!!!!!! Kolla backspegel var 4:e sekund, ha koll på hastigheten, kör miljövänligt och ta det lugnt! Lycka till!!!!!
Oj) Hon var min inspektör. Hon är jätte snäll lugn. Så vi hade samma inspektör.
Grattis till körkortet!
Tony 2020-08-19 10:33 ! Citera #
I was lucky and met Alexandra as well.
I drove to Södertälje Syd station and parking there. Then moved to E4/E20 and go to hospital area.
Finally I passed the test, although some space to improve and she explained to me.

So my suggestion is just to relax and keep safe driving.
DONDON00 2020-08-20 23:13 ! Citera #
Alexandra är den bästa inspektören som existerar!!
Malin 2020-08-26 14:33 ! Citera #
Ella 2020-08-18
Jag kör automat och fick Alexandra som inspektör,hon bad mig att åka mot Nynäshamn, körde in till villaområde och backade runt hörn sedan fortsatte jag mot Nynäshamn körde landsväg en bit sedan vände jag och körde motorvägen mot Helsingborg fortsatte till hamnen, gick förbi spårvagn och tillbaka mot trafikverket. Dessutom körde jag in i en återvändsväg vid en rondell med parkeringar och bakparkerade, jag var jättestressad och minns inte exakt var den ligger.

Dessa fick jag på min uppkörning
Följande provinnehåll har ingått i ditt körprov:
Säkerhetskontroll
Vändning med manövrering
Parkering
Backning
Användande av reglage
Körfältsbyte
Gatukorsning
Cirkulationsplats
Passerande av stillastående fordon
Körning på landsväg
Infart på landsväg
Järnväg/Spårvägskorsning
Sväng från landsväg
Motorväg/motortrafikled
Körning mot mål

Du kan köra lite över hastigheten, det gjorde jag iallafall, när det var 80 så gick jag upp till 82 ibland. Det viktigaste är att du kör trafiksäkert och att du inte hindrar bakomvarande trafikanter. Överdriv med att kolla på speglar och dödavinkeln.Träna mycket på att backa!!!!!! Kolla backspegel var 4:e sekund, ha koll på hastigheten, kör miljövänligt och ta det lugnt! Lycka till!!!!!
Vad fick du göra för säkerhetskontroll? Och om du kan berätta hur du gjorde den? Tacksam för svar :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest