Start > Körkortsforum > Hur svårt är kunskapsprovet

Hur svårt är kunskapsprovet

StrawberryRed 2010-04-28 14:20 ! Citera #
För er som gjrort vägerkets kunskapsprov, hur svårt är det i jämförelse med körkortonlines frågor?
Gäst 2010-04-29 19:34 ! Citera #
Jag hade tur, mitt var klart lättare!

Men det svåra ligger mycket i att du inte hört exakt den frågan tidigare. Här och i andra träningsprogram är det ofta så att man lär in de ”rätta” svaren utan att egentligen tänka efter så mycket!!

MVH R-M
Gäst 2010-05-02 19:49 ! Citera #
Jag är 23 år och har inte tagit mitt körkort än av ekonomiska anledningar. Såg en annons till denna webbplats på Facebook och tänkte ”Det är måste jag testa, kan vara roligt”. Så jag gjorde körkortsfrågorna/teoriprovet och fick 58% trots att jag har kört bil en gång, läst körkortsboken några fåtal gånger men aldrig gått på körskola eller varit på teorilektioner. Blev nästan stolt över mig själv :D
Mysig 2010-05-08 14:30 ! Citera #
Min polare sa att det var betydligt lättare än de frågorna som hon fått på sin körskolas teoriprov, men det är nog olika från person till person..
Sofiipropp 2010-05-11 13:50 ! Citera #
Jag tror inte man ska räkna med att klara det utan att plugga ordentligt. Och det räcker inte med att kunna skyltar och trafikregler, man måste ha god kunskap om saker runt omkring. Dvs saker som dödsfall i trafiken, ecodriving, alkohol i trafiken, bilens funktioner mm. Och sånt måste bara nötas in. Det finns en anledning till varför körskolorna kör en kombination av undervisning, frågor och teoribok, och det är att man behöver hela kittet. Frågor i alla ära, men ingen vet ju vilka frågor som kommer på teoriprovet så man måste ha en bred kunskap, och det kan bara boken ge!
Mercedes Benz 2010-05-12 20:03 ! Citera #
Kunskapsprovet är inte alls svårt om du tänker logiskt och har pluggat. Själv gjorde jag den idag och fick 58 och tyckte att provet var ganska lätt. Som sagt, har du läst körkortsboken, kört bonniers, teo 2009 eller 2010, körkortstest(frågorna i programmet liknar dem som kommer på STRs prov och vissa frågor från STR e ju identiska med provet). Har du gjort det så klarar du det tror jag iallafall. Det funkade för mig, jag läste boken 2 gånger (2007).
Det jag pluggade på:

Körkortstest (ett program som jag fick av en kompis)
Bonniers 2009
Boken 2007
Teo 2009
Pärmar som jag fick av en polare.


Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov