Start > Körkortsforum > Hjälp med att plugga

Hjälp med att plugga

Laila 2020-08-10 11:56 ! Citera #
Jag ska göra kunskapsprov snart i vecka.
Jag gjorde pärmar som trafikskola erbjuder o fick godkänt på första o andra men när jag gjorde tredje pärm då fick jag ej godkänd.
Känner mig så piss men betyder att jag kommer inte klara på kunskaprov eller. Snälla vill ha tips.. känner mig så stressig,har läst boken många ggr o läste det ja gjorde fel på. Så mer tips.
A 2020-08-11 16:00 ! Citera #
Svårt att säga vad som är bästa sättet för dit att lära dig på, kan bara berätta lite hur jag lärde mig.

Jag läste inte någon bok en enda gång, inte tagit en enda teori lektion (allt privat alltså). Jag övade på frågorna här på körkortonline, flera flera gånger. Gjorde lite anteckningar på sånt jag kände va svårare osv. Dom frågorna jag fick fel på här så läste jag om mer specifikt, varför det är så/vad der betyder om du förstår jag menar. Alltså INTE på ett sånt sätt så du lär sig frågorna utantill, de funkar ju såklart inte.
Jag klarade mitt teoriprov.

Jag kunde dock en del trafikregler, skyltar osv redan, vet inte hur mycket du kan från tidigare.
Gäst 2020-08-11 17:27 ! Citera #
Laila 2020-08-10
Jag ska göra kunskapsprov snart i vecka.
Jag gjorde pärmar som trafikskola erbjuder o fick godkänt på första o andra men när jag gjorde tredje pärm då fick jag ej godkänd.
Känner mig så piss men betyder att jag kommer inte klara på kunskaprov eller. Snälla vill ha tips.. känner mig så stressig,har läst boken många ggr o läste det ja gjorde fel på. Så mer tips.
Hur mycket har du läst teorin i app/bok/på denna sidan? Har du sett något sammanhang vad det är för typ av frågor du har fel på? Känner du att du har förståelse för olika trafiksituationer? Har du läst på om de mer ”udda” bitarna som t.ex. last och miljö?

Fortsätt läsa, anteckna och gör fler pärmar. Att du misslyckades på en är ju inte hela världen. Huvudsaken är att du förstår de stora sammanhangen och trafikregler/skyltar. Och du, skulle su missa första peovet så är det ju inte värre än att du gör det igen eller hur? :-)
Laila 2020-08-11 17:38 ! Citera #
Jag läste ju för 5 månader sen tillbaka och ja kunde mycket då ja läste men ja förlorade min syster för en månad sen vilket gjorde att jag tappade bort mycket också.
Sen har jag jvöa svårt med parkeringen
Laila 2020-08-11 17:39 ! Citera #
A 2020-08-11
Svårt att säga vad som är bästa sättet för dit att lära dig på, kan bara berätta lite hur jag lärde mig.

Jag läste inte någon bok en enda gång, inte tagit en enda teori lektion (allt privat alltså). Jag övade på frågorna här på körkortonline, flera flera gånger. Gjorde lite anteckningar på sånt jag kände va svårare osv. Dom frågorna jag fick fel på här så läste jag om mer specifikt, varför det är så/vad der betyder om du förstår jag menar. Alltså INTE på ett sånt sätt så du lär sig frågorna utantill, de funkar ju såklart inte.
Jag klarade mitt teoriprov.

Jag kunde dock en del trafikregler, skyltar osv redan, vet inte hur mycket du kan från tidigare.
Jag kunde inte trafikregler då ja bor i en liten ort.
Gäst 2020-08-11 18:37 ! Citera #
Laila 2020-08-11
Jag läste ju för 5 månader sen tillbaka och ja kunde mycket då ja läste men ja förlorade min syster för en månad sen vilket gjorde att jag tappade bort mycket också.
Sen har jag jvöa svårt med parkeringen
Beklagar förlusten. Fullkomligt förståeligt att du tappade mycket i samband med det. Vad är det med parkering du har svårt med? Olika P-skyltar? Datumparkering? Hur långt ifrån korsning/plankorsning osv du får parkera? Jag hjälper dig gärna om du vill. :)
Laila 2020-08-12 06:36 ! Citera #
Gäst 2020-08-11
Beklagar förlusten. Fullkomligt förståeligt att du tappade mycket i samband med det. Vad är det med parkering du har svårt med? Olika P-skyltar? Datumparkering? Hur långt ifrån korsning/plankorsning osv du får parkera? Jag hjälper dig gärna om du vill. :)
Ja kan lite grann nu om p skyltar o sånt men trafikregler tror ja är brist... O ja har svårt med parkering också. Känns vill ba ge upp men det tar tid bara
Gladgubbe 2020-08-13 14:12 ! Citera #
Hej!
Jag läste igenom böckerna en får i paketpris och skrev ner i ett drive-dokument samtidigt.
Jag sneglade i mina anteckningar under trefyra månader, och förra onsdagen (nu tors 13 aug) fick min pojkvän nog av att jag tänkte ”det löser sig” och för att motivera mig köpte han 5 dagar på den här sidan. När de tog slut, köpte jag till för några dagar extra.
I en vecka gjorde jag prov nonstop. Idag/ 60 av 65. Första försöket!
Stort tack till den här sidan, men hihi det löser sig <3

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor