Start > Körkortsforum > Boka själv eller via trafiksko…

Boka själv eller via trafikskolan

Harold 2020-08-07 12:52 ! Citera #
Hej!

Jag är fundersam om jag ska boka min uppkörning själv eller via trafikskolan?
Jag har, som många andra, ett mål när jag ska få mitt körkort. Nästa tid som jag kan göra uppkörning i min stad är i april. Jag hade egentligen tänkt mig att få mitt körkort i februari/mars.
Jag har tänkt mig övningsköra under hösten och vintern också vare sig jag bokar själv eller via trafikskolan.
Tror ni jag kommer få en närmre tid via trafikskolan? Eller ska jag boka själv redan nu?
Kan jag avboka tiden jag har bokat själv om trafikskolan erbjuder en bättre tid?

Tacksam för svar! :)
Gäst 2020-08-07 13:00 ! Citera #
Hej!
Tycker det är bäst att du bokar uppkörningen tillsammans med trafikskolan så att du kör upp med deras bil hos Trafikverket. Sen kan du alltid också boka själv på hemsidan och avboka när du vill men det är bättre om du bokar en tid med trafikskolan när du känner dig redo för uppkörning. :)
acknan 2020-08-07 23:28 ! Citera #
Med trafikskolan om du ska köra hos dem regelbundet då är du ju van vid den bilen. Kommer underlätta mycket på ett körprov. Boka privat går ju också, och det blir billigare. Dock större risk att du kuggar första pga okänd bil så.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:13
7
I dag 08:29
3
I dag 07:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov