Start > Körkortsforum > Ge mig massor tips.

Ge mig massor tips.

SOFIE 2020-08-04 18:23 ! Citera #
Jag känner att jag behöver hjälp
Jag började läsa körkorts boken sen mars o teori om knappt 2 veckor. Känner mig stress o jag vill inte kugga på nåt sätt men visst det gör inget men ändå. Men ge mig tips o massa länkar o om ni har länk om högerregeln skicka gärna här. Tips? Rekommendationer?

Samt börja köra bil på trafikskola o körde hemma jätte mycket men lärare upptäcker fel o uppkörning är om 2 veckor känner mig stress kring det också. Vad gör jag.
Gäst 2020-08-04 21:06 ! Citera #
Själv fick jag kortet i januari , men kommer hit då och då! Angående högerregl, är det mycket viktig att du planerar INNAN du kör förbi den gata som du har väjningsplik mot! Om det är villaområde och det finns t.ex. buskar och träd, som gör kommande fordon osynlig, sänk farten lite och sen krypkör framm, så att du har tid och stanna isåfall det kommer nån bil från höger! Själv var jag slarvig mot en högerregl idag, och bromsade typ hårt , gör inte det under uppkörningen!


Kolla igenom YouTube för att få massa visual tips och råd! Sist, det kanske låter kliché men ÖVAAAAAAAAA!


Lycka till!
acknan 2020-08-05 21:12 ! Citera #
Nja, läs boken bara, och kolla på alla ”Ta Körkort” videos på youtube. Japp gå in på deras kanal sedan tittar du genuint på alla videos, om det är något extra så kan du titta på den filmen fler gånger. Sedan kan du ju ta det lugnt, kuggar du är det bara 300kr i sjön. Värre att kugga uppkörningen ;) Den e dyrare. :o
Mvh En som klarade teorin på första försöket

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 22:14
1
I dag 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor