Start > Körkortsforum > Klarade uppkörning! :D

Klarade uppkörning! :D

Gäst 2020-08-04 11:08 ! Citera #
YES! Äntligen! :D :D :D :D :D :D
Tilda 2020-08-04 18:03 ! Citera #
Klara också idag! Känns konstigt att jag får köra bil själv haha
A 2020-08-04 18:56 ! Citera #
Grattis till er, måste kännas skönt!

Jag har uppkörning imorrn, vill verkligen och måste klara de pga jobb!

Vilken stad körde ni upp i och hur gamla e ni om man får va lite nyfiken? :D
Tilda 2020-08-04 21:05 ! Citera #
Lycka till :) jag är 26 och körde upp i Stockholm
Gäst 2020-08-04 21:47 ! Citera #
Lycka till! 18 år, körde upp i gbg :)
Gäst 2020-08-04 21:50 ! Citera #
Tilda 2020-08-04
Klara också idag! Känns konstigt att jag får köra bil själv haha
Håller med haha
A 2020-08-04 23:26 ! Citera #
Måste kännas otroligt skönt för er att ha de avklarat och kanske lite konstigt att (äntligen) få köra själva! :D

Gjorde ni ngra skållade ”fel” under uppkörningen? Va ni tvugna att göra fickparkering?

Stort grattis till er än en gång!
Tilda 2020-08-04 23:46 ! Citera #
Inspektören anmärkte inte på något efteråt, men jag vet att jag körde typ 74 nån kort sträcka på 70 väg Innan jag rätta till. Sen när hastigheten gick från 40 till 60 börja jag öka över 40 några meter innan skylten 60 skylten, vilket man inte får.

Fick backparkera, men inte backa runt hörn eller fickparkera vilket jag blev förvånad över. Backparkeringen blev inte helt bra först, så fråga om jag fick rätta till den och han sa att det var okej och att jag inte behövde stressa :). En ska som jag fick på provet som jag inte förväntat mig var att han ville att medans jag Körde på motorvägen skulle sänka temperaturen på min AC haha. Gjorde det med darrande händer utan att åka av vägen :)
A 2020-08-05 00:52 ! Citera #
Tilda 2020-08-04
Inspektören anmärkte inte på något efteråt, men jag vet att jag körde typ 74 nån kort sträcka på 70 väg Innan jag rätta till. Sen när hastigheten gick från 40 till 60 börja jag öka över 40 några meter innan skylten 60 skylten, vilket man inte får.

Fick backparkera, men inte backa runt hörn eller fickparkera vilket jag blev förvånad över. Backparkeringen blev inte helt bra först, så fråga om jag fick rätta till den och han sa att det var okej och att jag inte behövde stressa :). En ska som jag fick på provet som jag inte förväntat mig var att han ville att medans jag Körde på motorvägen skulle sänka temperaturen på min AC haha. Gjorde det med darrande händer utan att åka av vägen :)
Tack för ditt svar! :)

Jag har vart nervös inför back parkering för har trott att man inte får rätta till bilen utan att de måste lyckas på första försöket om du förstår hur jag menar.

Sen stadskörning där jag ska köra upp. De finns inga alls hastighetsskyltar där, men antar att de är 50 eftersom huvudledsskyltar finns på vissa ställen. Tycker 50 är lite för fort där inne men många har skrivit att dom blivit kuggade för dom kör för sakta, de är jag mest rädd för.
Bor inte där jag ska köra upp, okänd stad för mig men va och kika lite hur de ser ut.
Gäst 2020-08-05 07:20 ! Citera #
Min första uppkörning var jag kuggad när jag låg runt 40-43 på en 50 väg. Jag missa skylten och trodde det va 40, så körde
Onödigt sakta.

denna gång när jag klarade så körde jag mellan 38-50 hela tiden då anmärktes inget! Men det var en helt annan väg :) Beror nog på inspektör och helhetssynen. Man ska anpassa hastigheten efter situation :). Såg när jag höll på att backa att backkameran var på i bilen också så hade ju varit skitlätt om jag bara sett det men trodde inte de fick va på men det får de tydligen, så kolla på den bara, den visar också hur bilen ligger i jämförelse till linjerna också när man ska börja backa in.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest