Start > Körkortsforum > Varför kan jag inte lära mig??…

Varför kan jag inte lära mig??!!!

Gäst 2020-07-31 20:55 ! Citera #
Hej, nu är det så att jag har kört bil (seriöst då) i ungefär 1 år nu, både på trafikskola och privat. Jag kan ju manövrera fordonet, vet hur trafikreglerna funkar teoretiskt men när jag väl sitter bakom ratten i trafiken så gör jag flera fel som jag teoretiskt då vet är fel, men jag kan liksom inte rå för det, det händer bara. Jag har uppkörning snart (klarat teorin) och vet inte hur jag ska göra för att undvika dessa fel (kan vara allt från planering t.ex hitta en lucka i rondell/när jag ska köra ut från korsning, till parkering/backning, titta långt fram samt rörlig blick osv). Snälla hjälp mig :(
Gäst 2020-07-31 22:04 ! Citera #
Kör mer....mera körvana...läs av trafiken inför rondell...samspel.

Det kommer ska du se.

Du fattar.
Gäst 2020-08-02 11:15 ! Citera #
Finns ju en möjlighet att du helt enkelt inte har den mentala kapaciteten att behandla alla intryck i trafiken.
Gäst 2020-08-02 11:19 ! Citera #
Själv har jag inte lärt mig kinesiska men jag har ju inte heller tränat på det.
Spanska kan jag förstå en del av i en text eller om någon pratar långsamt med mig men om jag ser på tv så hänger jag inte med i sammanhanget utan förstår bara enstaka ord.

Är hyfsat säker på att om jag övade mig på spanska så skulle jag bli bättre...

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest