Jag behövde inte göra om säkerhetskontrollen nej... Och det var däck jag skulle kolla första gången så det va ju lite antiklimax
Min provförättare som godkände mig hette Kerim, han var så jäkla schysst.
Satt liksom på en träplanka där brevid bilarna och drack en red bull och väntade. Hade nämligen knappt sovit. Så ser jag killen innan som blev kuggad... Och jag skulle köra upp kl 9 men redan kl halv 9 när jag sitter där och njuter av en red bull för att förbereda mig så ropar han dit mig. Så började vi snacka lite. Och han sa att jag kunde dricka upp den först
Sen sa jag att jag var lite nervös och så. Han berättade om allt medans han desinfekterade alla bilens ytor. Så frågar han vart jag bor. Då säger jag Tyresö. ”Bra ! Då får du köra dit” Säger han då
Så jag backade ut och började köra. Redan i början sa han ”Bra! du kan ju det här med dragläget”
så gav han mig lite beröm då och då. Jag hade väl snackat som att jag var riktigt nervös så han var snäll mot mig. Så vi körde motorvägen mot haninge C / Tyresö då. Fick ett motorstopp vid ett trafikljus mitt i en korsingen
precis där innan man kör upp på påfarten till motorvägen. Men jag låtsades som ingenting typ och bara fortsatte. Sedan gick allt prima. Vi tog vänster i den första rondellen som man kommer till då. Mot Tyresö hållet. Sen körde jag mot Lidl, fick parkera normalt
backa ut och köra tillbaka en annan liten väg till motorvägen så tillbaka till Farsta. Allt gick verkligen galant. Så jag tänkte hela tiden att det måste ju vara godkänt.
Så kommer vi tillbaka, jag gör en fin parkering där på trafikverket och låtsas som att jag är oberörd. Så säger Kerim ”Bra, du kan ju det där med att köra bil! Och vad händer då?” Jag -Man blir godkänd?
”JAAA PRECIS” Och han påpekade inte ens något jag gjorde dåligt som jag skulle träna lite på eller så vilket var lite skumt. Så skönt att ha det nu bara. Slippa all ångest över en med det där körkortet. Du kommer snart känna samma känsla det vet jag