Start > Körkortsforum > Tips för uppkörning, nervös

Tips för uppkörning, nervös

Nervös 2020-07-24 21:41 ! Citera #
Hej!

Jag ska snart köra upp i Norrköping. Har bara tillfälle att köra där imorgon. Och känner inte till stan. Har ni några tips? Om just norrköping eller rent generellt. Jag är typen nervös förare med dåligt självförtroende
A 2020-07-24 22:00 ! Citera #
Jag vill jätte gärna också ha tips inför uppkörning. Jag ska köra upp i Jönköping och känner inte till staden alls, endast vart där 2 ggr i hela mitt liv. (Bor ca 3,5 timmar ifrån).

Berätta gärna om hur era uppkörnibgar gick, tips osv!
DONDON00 2020-07-24 23:14 ! Citera #
Hej
Jag körde upp idag och fick Godkänt. Jag vet att man är nervös och att det är svårt att sova, men så fort du träffar din inspektör kommer du känna dig lugnad, sen tänk inte att dem sitter bredvid dig, kör som du brukar göra. Visa att du kollar runt med huvudet och RÖR PÅ DINA ÖGON, KOLLA EFTER SKYLTAR OCH ÖVERGÅNGSSTÄLLE OCH KORSNING, VÄXLA NER INNAN RONDELL OCH KORSNING. Allt kommer gå bra :) LYCKA TILL
A 2020-07-24 23:26 ! Citera #
DONDON00 2020-07-24
Hej
Jag körde upp idag och fick Godkänt. Jag vet att man är nervös och att det är svårt att sova, men så fort du träffar din inspektör kommer du känna dig lugnad, sen tänk inte att dem sitter bredvid dig, kör som du brukar göra. Visa att du kollar runt med huvudet och RÖR PÅ DINA ÖGON, KOLLA EFTER SKYLTAR OCH ÖVERGÅNGSSTÄLLE OCH KORSNING, VÄXLA NER INNAN RONDELL OCH KORSNING. Allt kommer gå bra :) LYCKA TILL
Grattis! Och tack för att du dela med dig om hur de gick gör dig! :) Har du gått på körskola eller övningskört privat? Och i vilken stad gjorde du uppkörningrn?

Jag har endast övningskört privat med min egna bil med min sambo, och jag har kört JÄTTE mycket sedan november 2019, mycket långa sträckor pga vi gillar att resa runt. Det min sambo påminner mig om är att jag måste ”vända på huvet mer” liksom visa att jag verkligen tittar på uppkörningen, kan faktiskt bli lite ”arg” på honom ibland för de, haha.

Så jag är mest rädd för att jag inte ska förstå vart inspektören vill jag ska köra att de blir typ ”mena du in där, eller va de där” osv. Och då att jag ”inte vänder på huvet” jag kollar noga men de kommer bara inte automatiskt, får väll lva på de.
DONDON00 2020-07-25 00:44 ! Citera #
A 2020-07-24
Grattis! Och tack för att du dela med dig om hur de gick gör dig! :) Har du gått på körskola eller övningskört privat? Och i vilken stad gjorde du uppkörningrn?

Jag har endast övningskört privat med min egna bil med min sambo, och jag har kört JÄTTE mycket sedan november 2019, mycket långa sträckor pga vi gillar att resa runt. Det min sambo påminner mig om är att jag måste ”vända på huvet mer” liksom visa att jag verkligen tittar på uppkörningen, kan faktiskt bli lite ”arg” på honom ibland för de, haha.

Så jag är mest rädd för att jag inte ska förstå vart inspektören vill jag ska köra att de blir typ ”mena du in där, eller va de där” osv. Och då att jag ”inte vänder på huvet” jag kollar noga men de kommer bara inte automatiskt, får väll lva på de.
Hej!

Jag har både kört privat med min farsa och trafikskola. Jag tog ungefär 5 lektioner för att då se till att trafikläraren ska kolla hur jag kör dem första lektionerna och sedan lära mig dem fel och misstag jag gör på dem resterande lektionerna. Körde upp i Södertälje (Stockholm). Klarade på min andra uppkörning och båda av provet var kvinnor som va SNÄLLA!

Dem kommer säga antigen säga ta höger om rodellen eller vänster i korsningen. Åk mot helsingborg eller kör vänster efter trafikljusen osv, kör in i parkeringen, dem kommer ge dig tydliga anvisningar. Om du inte förstår får man gärna fråga inspektören

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:22
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest