Start > Körkortsforum > Tunnelseende vid körning

Tunnelseende vid körning

Natalie 2020-07-24 01:01 ! Citera #
Hej! Jag övningskör för tillfället och har min uppkörning om nästa vecka på fredag. Körningen har jag blivit mycket säker och gör sällan, om inte alls några misstag. Under de senaste lektioner däremot har min lärare betonat att jag verkar vara dålig på att hålla uppsikt från sidorna, det så kallade tunnelseendet. Jag har försökt att hålla uppsikt i sidorna för att undvika detta men utan att själv känna av verkar min blick bara fästas rakt fram hela tiden. Det är så frustrerande och jag förstår inte varför det har tillkommit helt plötsligt en vecka innan uppkörningen. Har ni några tips på hur man ”botar” tunnelseende eller några ”regler” som man kan tänka på för att få en bättre uppsikt?
acknan 2020-07-24 11:11 ! Citera #
Personligen så försöker jag alltid hålla igång blicken genom att t.ex leta efter skyltar, övergångsställe osv, gatunamnskyltar, så tittar jag på båda sidor av vägen om det är ett övergångställe och sånt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo