Start > Körkortsforum > Klarade provet med endast körk…

Klarade provet med endast körkortonline för de som undrar över olika resurser

Johnny 2020-07-23 11:16 ! Citera #
Fick 58 rätt utav endast användning av körkort online. Gjorde massor med prov (hade i snitt 90% rätt på alla i slutet) sedan drog jag igenom allt som står i ”teori & regler” 1-2 gånger, lite extra på det jag hade problem med. Jag började med detta cirka 1 månad före prov. Som titeln säger använde jag mig varken av boken eller elevcentralen (då jag inte hade någon av dem ändå :/ )

Om någon är intresserad av vad som kom på provet fick jag ingen statisk fråga överhuvudtaget, fick heller inte göra några uträkningar, bromssträcka m.m. Det var mycket om hur du bör anpassa hastigheten med t.e.x personer vid sidan av vägen och vad som gäller i korsningar med t.e.x flervägsväjning/stopp.

Om någon har någon fråga hjälper jag gärna så gott jag kan.
Anni 2020-07-23 13:02 ! Citera #
Johnny 2020-07-23
Fick 58 rätt utav endast användning av körkort online. Gjorde massor med prov (hade i snitt 90% rätt på alla i slutet) sedan drog jag igenom allt som står i ”teori & regler” 1-2 gånger, lite extra på det jag hade problem med. Jag började med detta cirka 1 månad före prov. Som titeln säger använde jag mig varken av boken eller elevcentralen (då jag inte hade någon av dem ändå :/ )

Om någon är intresserad av vad som kom på provet fick jag ingen statisk fråga överhuvudtaget, fick heller inte göra några uträkningar, bromssträcka m.m. Det var mycket om hur du bör anpassa hastigheten med t.e.x personer vid sidan av vägen och vad som gäller i korsningar med t.e.x flervägsväjning/stopp.

Om någon har någon fråga hjälper jag gärna så gott jag kan.
Har du gått alls på körskolans teori lektioner?

Jag övar och övningskör endast privat och på teorin kugga jag (fick 50 poäng) nu har jag övat som fasiken på körkortonline under 1 vecka och får i snitt 94%, tror du jag har möjlighet att klara det denna gången? (imorgon :O )

Jag gjorde teorin i Maj, och då var de fordonskännedom och personliga förutsättningar som jag inte klarade..
På vissa frågor sist kändes det som jag inte förstod alla frågor... Frågade till och med personen från Trafikverket om hon kunde förklara vad en fråga betydde, alltså jag förstod inte men det gjorde inte hon heller, känns synd :(
Johnny 2020-07-23 13:34 ! Citera #
Nej inget från körskolans teori.

Som det låter tror jag verkligen du kommer att ta det imorgon.

Sedan några tips när det kommer till provet.

Försök att inte fastna på en fråga för länge, utan markera den och gå över till nästa så går du tillbaka till den senare. Gör detta också med alla frågor du inte är 100% på att du har rätt. Gå då sedan tillbaka till alla markerade frågor och försök få ner dem till max 10 (10 markerade), så att du borde ha iallafall 55/65 rätt. Nu kan man ju inte tvinga fram att man är säker på dem men det är iallafall så jag gjorde och vad andra har sagt funkar för dem.

Sen om den finns tid gå igenom dem du inte markerade alls, det var några som jag hade tryckt fel på som jag sedan ändrade.

Hursomhelst, lycka till! Hoppas verkligen du klarar det :)
Anni 2020-07-23 13:52 ! Citera #
Johnny 2020-07-23
Nej inget från körskolans teori.

Som det låter tror jag verkligen du kommer att ta det imorgon.

Sedan några tips när det kommer till provet.

Försök att inte fastna på en fråga för länge, utan markera den och gå över till nästa så går du tillbaka till den senare. Gör detta också med alla frågor du inte är 100% på att du har rätt. Gå då sedan tillbaka till alla markerade frågor och försök få ner dem till max 10 (10 markerade), så att du borde ha iallafall 55/65 rätt. Nu kan man ju inte tvinga fram att man är säker på dem men det är iallafall så jag gjorde och vad andra har sagt funkar för dem.

Sen om den finns tid gå igenom dem du inte markerade alls, det var några som jag hade tryckt fel på som jag sedan ändrade.

Hursomhelst, lycka till! Hoppas verkligen du klarar det :)
Tack för tipset :) Ska verkligen göra det denna gången. Sist markerade jag inte några eftersom jag inte vågade, var så stressad över tiden, men hade tid över så kunde lika gärna ha gjort det och även kolla igenom mina svar.

Jag hoppas verkligen verkligen att jag klarar det denna gången, tack! :)
Gäst 2020-08-13 19:42 ! Citera #
Jag fick 55 rätt genom att läsa på Elevcentralen samt denna sida.
Sen så jag gjorde alla möjliga test som var gratis såklart.
Personligen har jag pluggat under en månad och jag känner att det räckte för mig.
Samtidigt hade jag tur över att provet för mig var ganska enkel och väldigt lik frågorna på den här sidan samt Elevcentralen.
Men personligen tycker att de här två källorna räcker gott och väl :)

Lycka till !

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo