Start > Körkortsforum > Börja plugga?

Börja plugga?

Ssarisen 2010-04-24 22:59 ! Citera #
Hur långt innan teoriprovet bör man börja plugga? Har ca en månad på mig, med all skola vid sidan av. Räcker det?
jocke 2010-04-25 20:40 ! Citera #
Beror ju alldeles på hur mkt tid du lägger varje dag.
Jag har skrivning imorrn och jag har pluggat ungefär 2 månader, dock inte varje dag, vilket jag önskar jag hade gjort.
Men om du ser till att plugga 45 minuter varje dag så ska du nog se att det går bra på provet :)
Tavga 2010-04-26 14:51 ! Citera #
Hej
jag har pluggat i 3 månader nu ändå känner jag mig osäker på vissa ämnen.
Jocke 2010-04-26 18:45 ! Citera #
Jag Hade mitt prov idag och det gick bra, fick 61 av 65 och då gick jag back och ändrade 2 svar som jag sedan fick fel på, man ska alltid ta dte man tror på först.

Men som sagt, det beror ju alldeles å¨hur mycket tid man lägger ner.
sarahyeahh 2010-04-27 19:27 ! Citera #
Jag tycker att du ska plugga så ofta du kan och om du känner dig säker om två tre veckor så är det bara att tuta och köra, höhö!
Gäst 2010-05-23 17:30 ! Citera #
Lär dig det du behöver för att klara övningskörningen, läs läshänvisningen i körhäftet och plugga in resterande strunt (ja för detta har man i ju i princip inte behövt) strax inför teoriprovet. Komplettera detta med körkortsfrågor.
Johnny 2010-05-24 17:42 ! Citera #
Ta teorin som en kurs du har i skolan och plugga det parallellt med dina andra studier.
Olknuts 2010-09-02 15:41 ! Citera #
Jag har nu bevisat för mig själv och alla andra att det går att plugga in teorin på två veckor, alltså en intensivkurs. Fast i mitt fall var det inte ens två veckor. Hade provet i dag och började plugga för tio dagar sen och jag klarade det. Jag vill bara säga att alla som funderar på att ta en intensivkurs, gör det. Känner ni er säkra på det så gör det. Jag har läst och hört många som säger att man måste plugga långt iförväg, flera månader. Men jag har nu bevisat att det går att fixa det på tio dagar. Visst är vi alla olika, men som sagt, vill ni ta en intensivkurs och känner er säkra så gör det, lyssna inte på vad andra säger. Jag klarade det och då kan ni också klara det. Lycka till :)
klaso 2010-09-02 18:56 ! Citera #
Olknuts
Jag har nu bevisat för mig själv och alla andra att det går att plugga in teorin på två veckor, alltså en intensivkurs. Fast i mitt fall var det inte ens två veckor. Hade provet i dag och började plugga för tio dagar sen och jag klarade det. Jag vill bara säga att alla som funderar på att ta en intensivkurs, gör det. Känner ni er säkra på det så gör det. Jag har läst och hört många som säger att man måste plugga långt iförväg, flera månader. Men jag har nu bevisat att det går att fixa det på tio dagar. Visst är vi alla olika, men som sagt, vill ni ta en intensivkurs och känner er säkra så gör det, lyssna inte på vad andra säger. Jag klarade det och då kan ni också klara det. Lycka till :)


Problemet med att lära in mycket under kort tid är att det också kan försvinna på kort tid. Jag skulle säga att bästa är att börja plugga i god tid - helst redan innan man börjat köra och sedan plugga intensivt veckorna innan teoriprovet. Då blir det full pott.
biibaa 2010-09-04 11:05 ! Citera #
Börja så tidigt som möjligt och kolla hur snabbt du lär dig. sedan kan du själv bestämma hur lång tid du bör börja studera ordentligt ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov