Fart

Mindless 2020-07-21 14:52 ! Citera #
Jag tenderar att glömma maxhastighetsgränsen, finns det ett sätt att lösa detta? Jag vet att det är en ursäkt och säker på att det inte är acceptabelt att missa eller glömma det. har någon liknande problem
Johnny 2020-07-21 15:11 ! Citera #
Ja i tätbebyggt är det ju oftast 50 medans utanför är det oftast 70 så anpassa dig framförallt till dem skulle jag säga (ifall du glömmer bort och inte ser några skyltar)

Annars anpassa dig efter hur snabbt de andra bilarna kör, tänk på att folk oftast kör för snabbt en för långsamt dock.
Mindless 2020-07-21 21:26 ! Citera #
Jag känner till maxhastighetsgränsen i tätbefolkning och utanför men vissa platser i stockholm har 30, 40 50 och 70, det är lite svårt att hålla reda på
Miss D 2020-07-22 20:45 ! Citera #
Det kommer med tiden, rutinen att hinna se skyltarna. Min körlärare fick mig att var gång jag svängde in på en gata att säga högt vad som gällde tex ”huvudled, 50” eller ”högerregeln, 30 mellan kl 7-16”. Det gör jag automatisk för mig själv nu (har haft körkort i lite mer än en månad nu) och det funkar bra.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest