Start > Körkortsforum > Första försöket Uppsala

Första försöket Uppsala

Glad 2020-07-20 18:34 ! Citera #
Klarade uppkörningen på första försöket i Uppsala, hade varken teoribok eller körlektioner, men klarade allt direkt. Inspektören var tydlig och väldigt snäll. Om ni har några frågor så får ni gärna ställa dem. :)
acknan 2020-07-20 21:22 ! Citera #
Härligt, grattis! Jag körde också utan körlektioner. Visst känns det bra när man ”blåser” systemet ;) ? Jag tittade dock på trafiklektioner på youtube
Uppsala 2020-07-20 21:58 ! Citera #
Hej
Körde också i Uppsala för typ en månad sen o fick underkänd.. Det va ingen bra upplevelse..O har liksom tappat hoppet.. Skulle bli jätte tacksam om du kunde berätta mer om vad du fick göra osv.. Fick du göra baka runt ett hörn/ fickparkera?
Glad 2020-07-20 22:07 ! Citera #
acknan 2020-07-20
Härligt, grattis! Jag körde också utan körlektioner. Visst känns det bra när man ”blåser” systemet ;) ? Jag tittade dock på trafiklektioner på youtube
Ja verkligen. Jag kollade precis som du på rätt många youtube videos, all information som man får på en körskola finns online. Körskola är definitivt överskattat, men jag förstår ändå varför så många går där.
Gäst 2020-07-20 22:13 ! Citera #
Uppsala 2020-07-20
Hej
Körde också i Uppsala för typ en månad sen o fick underkänd.. Det va ingen bra upplevelse..O har liksom tappat hoppet.. Skulle bli jätte tacksam om du kunde berätta mer om vad du fick göra osv.. Fick du göra baka runt ett hörn/ fickparkera?
Jag hade lite tur på min uppkörning då det enda jag behövde göra när det kom till backning och parkering var att köra in mellan två bilar som vanligt och sen backa ut ur parkeringen, väldigt enkelt. Vi körde främst landsväg och i princip aldrig i eller vid centrum. Fickparkering och backa runt hörn är däremot relativt vanligt, så se till att du kan det. Det var också rätt mycket rondell körning och att jag skulle följa skyltarna. Tappa inte hoppet, känner en som fick köra upp 8 gånger innan han fick körkortet. Mitt tips till dig är att söka upp på youtube den saken/momentet du blev kuggad på och se till att du förstår och kan det. Kör också väldigt mycket och öva på det du inte klarade. Du kommer att klara det, kämpa bara på.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov