Start > Körkortsforum > Hur ska jag klara min uppkörni…

Hur ska jag klara min uppkörning i Malmö??? Behöver tips

Claudia 2020-07-18 07:49 ! Citera #
Jag har min 2a uppkörning i Malmö på tisdag och behöver verkligen klara det !! Är det någon som har tips för att jag ska kunna klara det ! Jag är en bra bilförare det vet jag, när jag kör hemma så går det hur bra som helst. Jag kuggade på landsvägen av olika anledningar, bla för han tyckte att jag körde för nära kanten.
Behöver alla knep jag kan få !!!!!
Dmx 2020-07-18 11:15 ! Citera #
Tänk på att vara ödmjuk, överskatta inte din körförmåga! kom ihåg att ett fel inte är underkänt.

Jag t.ex skulle köra mot centrum som var rakt fram men istället av en konstig anledning tänkte jag inte på det, så när jag kom fram till cirkulationen svängde jag höger istället. Jag informerade inspektören om det och han sa okej, ”fortsätt någon stans och vänd”.

Jag lovar, redan där trodde jag att han skulle kugga mig 99%, men jag tänkte f*ck it, har betalat 1300 kr, ska fan fortsätta köra bra.

När vi väl var framme så sa han att jag var godkänd, jag kunde inte tro mina öron. Han förklarade därefter att jag behärskade mig och följde rytmen och kunde vända på ett säkert sätt, och att såna händelser uppstår ofta generellt med de som har körkort.

P. S har kört upp 3 gånger... Du löser det förr eller senare! Ge aldrig upp.
sunbeam 2020-07-18 13:34 ! Citera #
Claudia 2020-07-18
Jag har min 2a uppkörning i Malmö på tisdag och behöver verkligen klara det !! Är det någon som har tips för att jag ska kunna klara det ! Jag är en bra bilförare det vet jag, när jag kör hemma så går det hur bra som helst. Jag kuggade på landsvägen av olika anledningar, bla för han tyckte att jag körde för nära kanten.
Behöver alla knep jag kan få !!!!!
Va spännande!
Har också uppkörning på tisdag. Är inte så nervös (ännu iaf :lol: ) vilket är förvånande!

Har främst hört att man inte ska stressa upp sig för mycket, och om du kan köra och är redo för körkort kommer det gå bra. Tror inspektörerna har gjort detta så länge så de vet ganska fort om du är redo eller ej.

Annars har jag inte mycket mer att tillägga..

Lycka till! :D
acknan 2020-07-18 14:08 ! Citera #
Har någon utomstående sagt att du kör bra? T.ex en trafikskolelärare? Om de sagt att du är redo för uppkörning så är det bara att köra på som vanligt och du kommer förmodligen klara en uppkörning inom snar framtid. Vad menar du med ”körde för nära kanten” på landsväg? Körde du för nära vägrenen eller mitten?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
30
I dag 00:00
17
I går 23:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor