Start > Körkortsforum > Lättare att köra upp i småstad

Lättare att köra upp i småstad

Ssarisen 2010-04-24 22:55 ! Citera #
Har hört att det ska vara svårare att få godkänt i storstäder på uppkörningen. Är det någon som har erfarenhet av detta? Kan det vara värt det att åka till en annan stad för att köra upp?
Deney 2010-05-10 00:21 ! Citera #
Ja, jag har vänner som åkte upp till Norrland och gjorde sin uppkörning där. Jag vet dock inte exakt hur stor skillnad det är, tror det mesta beror på hur mycket trafik det är.
Gäst 2010-05-10 06:40 ! Citera #
På uppkörningsprotokollet skriver kontrollanten i en bedömning av hur trafiken är vid uppkörningstilfället. Jag fick en tvåa när jag körde upp en fm kl 9.00 när det var hur lugnt som helst på gatorna i min lilla stad. Sedan bedöms körningen utifrån den trafisituation som råder när du kör upp.

mvh R-M
tisslan 2010-05-25 12:51 ! Citera #
Jag har en vän som åkte till en (ännu) mindre stan än den vi bor i. Hon kuggade bara för att hon inte kunde planera sin körning ordentligt... Om man ska köra upp i en mindre stad tror jag att det är bra om man har kört i den staden iaf ett par gånger innan det är dax för att köra upp så att man vet någorlunda var alla tyrafikmärken finns och vilken hastighet det är på vissa vägar.
Gäst 2010-06-01 12:58 ! Citera #
Får man alltid backa runt ett hörn på uppkörningen? :P

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest