Start > Körkortsforum > Kuggade MC uppkörningen

Kuggade MC uppkörningen

Malin 2020-07-07 13:14 ! Citera #
Hej!
Jag kuggade min uppkörning med orden -”Du använder inte handbromsen” jo det gör jag men jag använder endast mina två längsta fingrar när jag stannar vid tex korsningar.
Instruktören sa att -”jag ser ju på dina fingrar och på bromsen att du endast använder bakbromsen”. Kände redan från start att han skulle kugga mig då han ”singlade” ut mig vid första anblicken. Dom tre killarna som körde upp samtidigt sa han bara -”tänk på detta bara i fortsättningen” och så godkände han dom!
Så besviken
MC förare 2020-07-07 14:29 ! Citera #
Det är bara att köra igen (och igen) till du blir godkänd. Använd alla fingrar. De tittar på din bromsberedskap. Sätt fram handen och håll över handbromsen o foten över fotbromsen... före övergångsställen cykelöverfarter korsningar faror utfarter osv..... De ser allt du gör även fast man kanske inte tror att de kan se....

Jag fick körkortet nyligen och jag hade tur o tog det på första uppkörningen. En annan kille körde upp för 4:e eller 5:e gången. Inspektören sa till honom att det var skönt att han körde så bra annars hade han fått dåligt samvete för han ville inte kugga honom igen.
MC förare 2020-07-07 14:32 ! Citera #
MC förare 2020-07-07
Det är bara att köra igen (och igen) till du blir godkänd. Använd alla fingrar. De tittar på din bromsberedskap. Sätt fram handen och håll över handbromsen o foten över fotbromsen... före övergångsställen cykelöverfarter korsningar faror utfarter osv..... De ser allt du gör även fast man kanske inte tror att de kan se....

Jag fick körkortet nyligen och jag hade tur o tog det på första uppkörningen. En annan kille körde upp för 4:e eller 5:e gången. Inspektören sa till honom att det var skönt att han körde så bra annars hade han fått dåligt samvete för han ville inte kugga honom igen.
En sak till. se till att betala uppkörningarna i förskott till trafikverket så kan du boka ny tid fortare och lättare vid behov....
Malin 2020-07-07 15:33 ! Citera #
Ok, tack för svar!
Jag har fått en ny tid av körskolan men jag har totalt tappat suget att ens försöka igen.
Det konstiga är att ingen av mina körlärare har sagt något om mina bromsningar en enda gång. Gör om gör rätt antar jag!
Gäst 2022-08-05 17:32 ! Citera #
Sverige och Japan är tydligen de länder som är svårast att köra upp i. Fick jag höra av en pilot. Han kuggade själv på mc uppkörning i Sverige efter att ha haft mc kort i USA i 10 år och kört typ överallt. Sverige är ju liiite speciellt att ta körkort i överlag.
Om det handlar om nolltollerans eller pengar till staten låter jag vara osagt
Gäst 2022-08-05 20:56 ! Citera #
Gäst 2022-08-05
Sverige och Japan är tydligen de länder som är svårast att köra upp i. Fick jag höra av en pilot. Han kuggade själv på mc uppkörning i Sverige efter att ha haft mc kort i USA i 10 år och kört typ överallt. Sverige är ju liiite speciellt att ta körkort i överlag.
Om det handlar om nolltollerans eller pengar till staten låter jag vara osagt
Nolltolerans isåfall, Trafikverket förarprov finansieras av provavgifter och får inte vara vinstdrivande.. alltså genererar de inget till staten. Läs på istället för att gnälla
Obi-wan 2022-08-26 14:47 ! Citera #
Mc förarprov Säve
Vi var 3 som blev direktsågade på manöverbanan
1 tog sig vidare men det var hans 5:e försök och han lyckades denna gång
Kollade statistik och endast 29% klarar körprovet i Säve
Näst sämst i hela Sverige
Är vi verkligen så dåliga ? Någon som känner igen sig
Bokar Falun nästa gång…
Kugg Kungen 2023-08-31 11:51 ! Citera #
Hej!
Jag kuggade mc provet för tredje gången igår vid Säve.

Första gången kugga jag vid Ulricehamn för att jag träffa en kona vid högfarten och fick inte köra om.

Andra gången fick jag olovlig körning för att jag värmde upp med en trafiklärare innan provförrättare var på platsen. Detta var vid Uddevalla.

Och nu senast kugga jag vid Säve för att jag inte körde sakta nog på lågfarten.

Men av alla provförrättare så var han vid Säve snällast även om det är så få som klarar sig där.
Det tråkigaste av allt är att jag inte har några problem när jag kör upp vid trafikskolan då klarar jag allt 100/100 gånger.
Blir bara så nervös vid uppkörningen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo