Start > Körkortsforum > Väntetider uppkörning

Väntetider uppkörning

Kuggade första 2020-07-01 19:18 ! Citera #
Hej!

Har gjort ett körprov som underkändes på en punkt. Tänkte därför försöka hitta en ny tid om 1-2 veckor (har hört att återbudstider dyker upp ibland på morgonen). Hittar jag ingen återbudstid så är nästa tillgängliga tid i november månad.

Nu till min fråga:

Om jag skulle kuggas på min andra uppkörning, hur lång tid kan jag förväntas behöva vänta då på en ny tid/återbudstid? I nuläget är nästa tillgängliga tid som sagt i november, och då har jag ändå förtur eftersom det är min andra uppkörning (enligt Trafikverkets hemsida). Sedan försvinner förturen, någon som varit med om detta?

Jättetacksam för svar!
acknan 2020-07-01 19:55 ! Citera #
Jag tänkte också på det där men som tur var så klarade jag det på andra. Angående boka tid så är det bara att vara inloggad på sidan och uppdatera då och då så kommer dem. Boka den tidigaste du ser nu sedan ombokar du bara så fort du ser en ny. Så gjorde jag kanske 4 gånger, det kommer alltid nya bättre tider om man har tålamod. :)
Gäst 2020-07-01 23:43 ! Citera #
Se till att kolla tiderna flitigt, kuggade körningen och hittade en ny tid samma eftermiddag, (tiden var nästa dag). Eventuellt kolla tider på andra orter.
Gäst 2020-07-02 08:25 ! Citera #
Kan man hitta såna spontana återbudstider om man kuggat två uppkörningar?
Kuggade första 2020-07-02 08:32 ! Citera #
Tack för svaren!

Och grattis till körkortet acknan :D
Gästen 2020-07-02 13:59 ! Citera #
Gäst 2020-07-02
Kan man hitta såna spontana återbudstider om man kuggat två uppkörningar?
Ja
Gäst 2020-07-03 12:01 ! Citera #
Kuggade i onsdags och de enda tiderna jag ser nu är typ i januari!! Känner mig helt uppgiven, är detta vad dom kallar förtur? Januari?
Gäst 2020-07-05 19:34 ! Citera #
Förturs diskussion.

Finns ingen förtur.

Om.det finns så länka gärna till källan ex transportstyrelsen

Annars tar jag detts som Nonsens.

Man får boka som alla andra.

Tips.

Kolla flera gånger om dan, många avbokar i sista stund
Gäst 2020-07-05 19:58 ! Citera #
Enligt Trafikverkets hemsida:

”Företräde till prov

Du som ska göra kunskapsprov och körprov för första gången för behörighet B har företräde. Du har företräde till totalt två kunskapsprov och totalt två körprov. Observera att du efter dessa prov inte längre har företräde till de första lediga provtiderna, och därför kan få vänta längre innan du kan göra nytt prov.”

https://www.trafikverket.se/korkort/korkortsprov/personbil-och-latt-lastbil/korprov-b/
Vojne 2020-07-05 20:16 ! Citera #
Gäst 2020-07-03
Kuggade i onsdags och de enda tiderna jag ser nu är typ i januari!! Känner mig helt uppgiven, är detta vad dom kallar förtur? Januari?
Tror du helt missuppfattar förtur? Syftet med förtur är väl att ge förstagångsprov förtur? Du har redan kuggat en gång = inte förstagångsprov = inte förtur.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest