Start > Körkortsforum > Boknings tid

Boknings tid

Gäst 2010-04-22 18:00 ! Citera #
Hejsan, har övningskört privat och med bilskola i snart 2 år, har tagit 3 lektioner med bilskolan men de tycker att jag ska ta cirka 4-5 till innan jag är redo för uppkörning. Mängd tränar med privat körning i stort sett varje dag, ännu mer på helgerna.
Har gett mig in i situationer som rusnings trafiken i Stockholm under högtids helger som jul och påsk. Man kan säga att jag kört på det som går att köra, dock inte trottoaren. ;)

Men nu är frågan, eftersom jag kör med bilskolan så självklart ska jag boka uppkörningen via dom. Men undrar hur boknings tiderna ser ut för den som ska köra upp för första gången? har kompisar som ska köra upp om bara några veckor fast de bokade redan i Januari, dock kör de privat.

Kan det va så att man kan boka in sig snabbare med skolan eller kommer jag få vänta till slutet av sommarlovet innan jag kan köra upp?

//DB
Gäst 2010-04-22 18:24 ! Citera #
Blir ju billigare om du bokar privat.

Du kan ju kolla vilka tider som finns tillgängliga för tillfället just nu på bokaprov.vv.se/privatist

Jag är inte helt hundra om man bokar in sig snabbare med trafikskolan, du kanske borde fråga dem?
Lisak 2010-05-02 10:06 ! Citera #
Körskolan har redan inbokade tider hos Transportsstyrelsen. Så när du bokar tid via körskolan, får du någon av dessa tider.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov