Start > Körkortsforum > Samma provförrättare igen?

Samma provförrättare igen?

Gäst 2020-06-29 12:10 ! Citera #
Jag kuggade min uppkörning i fredags, och körde då upp i Jakan med körskolans bil. Gjorde två misstag som jag annars aldrig gjort, och hoppas därför att klara uppkörningen idag. Dock så kör jag med trafikverkets bil, fast samma tid som i fredags, alltså 14:45. Tror ni att jag kommer få samma provförrättare eller tror ni att vissa provförrättare bara tar hand om uppkörningar med körskolors bilar och några provförrättare bara tar hand om trafikverkets bilar? Kuggade på att jag inte visade att jag hade väjningsplikt på vissa ställen tillräckligt tydligt innan jag väl stannade, så jag antar att det ända jag behöver ändra på är att sakta in tidigare innan korsningar och rondeller? Eller gäller det även vid rödljus?
Gäst 2020-06-29 15:52 ! Citera #
Förmodligen kommer du ha samma.
Prata inte om din förra uppkörning du kuggade på för att ingen bryr sig. Tro på dig själv ge en bra intryck va självsäker.
Gäst 2020-06-29 18:07 ! Citera #
Jag kuggade min första och fick samma provförrättare två dagar senare. Vet dock inte om det är standard.

Jag skulle rekommendera att börja bromsa (helst motorbromsa) i god tid även inför rödljus, för det är snällare mot bilen och drar mindre bensin plus är bekvämare för de som åker i bilen. Det är även lite obehagligt om man kör på en väg och någon kommer körandes från höger eller vänster i snabb fart för man blir osäker på om de faktiskt kommer hinna stanna och det är ganska obehagligt och i värsta fall kan det innebära att man själv bromsar eftersom man faktiskt inte vet.
Gäst 2020-06-29 23:10 ! Citera #
Tack hörni! Fick faktiskt samma provförrättare, och han låtsades som att han inte kände igen mig. Frågade exakt samma frågor om min fritid som i fredags, och jag fick köra på nästan exakt samma ställen. Idag klarade jag det! Trots att jag glömde att tänka på vad han sagt förra gången under hela första halvan för att jag var så uppslukad. Det bästa med det hela är att det är skönt att få det bekräftat att man är redo för körkort, med inget annat än själva körkortet!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo