Start > Körkortsforum > Hur ska man hantera folk som v…

Hur ska man hantera folk som väjer fel?

Nyföraren 2020-06-28 20:04 ! Citera #
Jag är den ende som kan högerregeln.
Folk tror att jag kör på huvudled när det inte är så, då väjer både de och jag.

Vad ska jag göra? Ska jag stå still tills de tar körkortet på nytt eller bara acceptera att de är sämst och köra på när jag ser att de väjer?

Vad kommer vara ok på uppkörningen?
John 2020-06-28 20:37 ! Citera #
Om båda stannar så blir det onödigt stopp. Jag kör oavsett om jag har väjningsplikt eller förtrede. Kör även om på högerfilen på motorväg.
Pga att folk får körkort utan att fatta trafikreglerna.ä, plus polisen struntar totalt I vänsterfils ryttare. Eller förvirrade högerregel korsningar.
Så jag vissar 0 respekt till sömns förare.
Doc så visar jag väldigt mycket hänsyn till förare som vet vad som gäller(och vet vad dem vill.) Förare som kan visa med blinkers att dem vill dit så gör jag allt ja kan för att underlätta. För dem samnt trafiken bakom mig
Jhon 2020-06-28 20:40 ! Citera #
Med andra ord strunta totalt i sådana förare eller ring polisen på dem och uppge regnummer. Överdriv med så du vet att dem kommer rycka ut
Hej 2020-06-28 21:18 ! Citera #
Stor igenkänning. Jag är väldigt bra på att veta när det är högerregeln som gäller men vad ska man göra när ingen annan bryr sig?! Både jag och den från höger saktar in och förvirrad situation uppstår. Blir också farligt när idioterna bakom en inte heller fattar varför man saktar ner. Suck!

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor