Start > Körkortsforum > 2 gånger underkänd för samma s…

2 gånger underkänd för samma sak

Sami 2020-06-13 03:37 ! Citera #
Din körning är underkänd.

Grundorsak till underkännandet är:
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer

Detta får konsekvenser på:
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Visa god uppmärksamhet
Samspela med andra trafikanter
Anpassa hastigheten efter de omständigheter som råder
Förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp
-------

Så första uppkörningen gjorde jag i Lund
fick exakt samma punkter som jag fick min andra uppkörning vilket jag gjorde i Malmö.
Jag har övningkört med föräldrer som är stenhårda med körkortet och hur man kör lagligt. Jag gick till 2 trafikskolor, en i Malmö och en i Arlöv och dom båda sa att jag körde jättebra. Kvinnan i Malmö frågade mig ”Körde du verkligen EXAKT som du gjorde nu på uppkörningen?” och jag svarade Ja
Jag är eller, jag var riktigt confident på min körning, jag vet att jag kan köra bil, både inspektörerna på uppkörningen sa att jag kan köra bil men ändå så strycker dom mig för exakt samma punkter. Har det redan tufft hemma rent ekonomiskt och har problem rent mentalt, de tar så hårt när man för höra underkänt när du vet att man inte gjorde nått fel under körningen, jag har tappat motivitation och de kommer bara höja mina odds att bli underkänd ännuen gång.
Läraren i Malmö gav mig två tips för just dessa punkter och hon sa ”det är det som räcker för du kör jättebra, ibland kan man få petiga inspektörer, men jag är säker på att du klarar det” och gissa vad som hände... Blev underkänd... Jag vet inte vad jag ska göra det är sjukt.

Första körningen i Lund sa han varför han kugga mig och det var för jag inte hade gasat upp snabbt nog in till Motorvägen, vilket jag inte höll med men det sa jag inte till honom. Motorvägen har en hastighetsbegränsning på 110km/h och jag hade redan gasat upp från en 40-väg upp till 90 på fältet och det var tomt bakom mig när jag skulle svänga in.

Andra uppkörningen i Malmö så var det exakt samma sak och en till grej och det var att jag planerade min körning dåligt så jag frågade varför och han säger, du tittar inte dig för riktigt, du håller hastigheten jättebra men du måste kunna tänka dig att om det inte kommer någon så behöver du inte sakta ner
vilket de var bara ett fall detta hände och det var i en rondell med en jätteskymd sikt åt höger med en jättetight övergångställe, om jag ligger i 10km/h och en cyklist kommer där så kommer han bli påkörd, så är det. Sen kan man säga ”men du skulle saktat ner innan för stt kolla” vi svängde in höger in till vägen och sen direkt fanns rondellen där så var redan i låg hastighet med rätt växel i.
Asså jag känner de så jävla orättvist för båda har sagt att jag kör jättefint och min fickparkering och bakka runt hörn var fint men ändå strycker dom mig för något sånthär. Även när jag lärt mig att anpassa mig för dessa inspektörerna som jag fått lära mig av trafikskolorna så har dom ändå kuggat mig, det känns som jag blir lurad...
Gäst 2020-06-14 11:37 ! Citera #
Var det sara blohm du fick som inspektör i malmö? Hon kuggar alla, ta det inte personligt. Jag klara mitt på 3e försöket. 2 första gångerna hade jag hon här sara och blev kuggad för nästan samma saker som du. Tredje gången fick jag en annan inspektör, körde precis likadant och blev godkänd

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo