Start > Körkortsforum > Misslyckade uppkörningar

Misslyckade uppkörningar

Urusel förare 2020-06-09 11:18 ! Citera #
Ville bara skriva av mig lite..

Gjort två uppkörningar nu, efter att ha kört med trafikskola cirka 30 gånger, automat. Failat båda gångerna, mest pga att jag har för dålig planering vilket leder till farliga situationer. Jag får träna mera helt enkelt, tur att jag inte har studielån och kan betala allt själv .. :D

Har extremt svårt att sova inför uppkörningarna, så ska försöka jobba med det också. Hoppas detta gör någon gladare, 30 lektioner och automat och klarar det inte endå :D, så det finns folk som är sämre än er :D

Lycka till allhopa.
Gäst 2020-06-09 11:28 ! Citera #
Urusel förare 2020-06-09
Ville bara skriva av mig lite..

Gjort två uppkörningar nu, efter att ha kört med trafikskola cirka 30 gånger, automat. Failat båda gångerna, mest pga att jag har för dålig planering vilket leder till farliga situationer. Jag får träna mera helt enkelt, tur att jag inte har studielån och kan betala allt själv .. :D

Har extremt svårt att sova inför uppkörningarna, så ska försöka jobba med det också. Hoppas detta gör någon gladare, 30 lektioner och automat och klarar det inte endå :D, så det finns folk som är sämre än er :D

Lycka till allhopa.
Hej, Jag hoppas det går bra nästa gång, vart körde du upp?
Urusel förare 2020-06-09 11:40 ! Citera #
Farsta och Södertälje.

I Farsta gjorde jag en dålig påfart till motorväg, kom för nära och hindrade trafik bakom, samt att jag körde på huvudled och vejjade för en trafikant som kom från höger.

I Södertälje så tog jag ner farten försent på en lansvägskörning där det hade hänt en olycka, de hade tom satt ut en ”håll 30 skylt” som jag såg på långt avstånd men tog ner farten försent. Sen så hade jag för dålig marginal till en cycklist, missade också en 30 skylt (eller missade den inte men det stog att den gällde 7-17 och kl var cirka halv 9, efterbliven är man.. civilinjengör btw).

Båda ställena är bra att köra upp på, alla är trevliga.
Urusel förare 2020-06-12 13:12 ! Citera #
3 gången gilt, Södertälje

Fan vad skönt

Rekommenderar Södertälje, det ligger en friskis och svettis precis där, man kan träna innan, vilket iaf gjorde mig lite mindre nervös. Dock så är det bra att vara lite nervös.
Gäst 2020-06-12 14:45 ! Citera #
Urusel förare 2020-06-12
3 gången gilt, Södertälje

Fan vad skönt

Rekommenderar Södertälje, det ligger en friskis och svettis precis där, man kan träna innan, vilket iaf gjorde mig lite mindre nervös. Dock så är det bra att vara lite nervös.
Grattis! Bra kämpat!

Jag kuggade första idag, kunde knappt fatta att det hände när och som det hände.

Har kört felfritt på körskolan sedan 5 lektioner tillbaka, och så sent som till själva uppkörningen, med min körskollärare, kör jag som vem som helst på samma väg och plats som jag 30 min senare ska kugga på. Står vid järnvägskorsning och skulle åt vänster efter. Inget möte från vänster men ett möte från höger, jag har väjningsplikt och låter hen passera framför och in på vägen. Vägen från höger har träd som hänger fram och kommer ur en kurva. Jag gör i princip inget annat än att kolla åt höger när jag börjar krypa framåt, jag såg ju den förra bilen så känner mig säker på vart jag ska titta och att det är ok att köra. Detta är en 50 väg och under den millisekund jag samtidigt tittar åt vänster för att se att det är fritt att korsa så kör en bil förbi i 80/90 och jag får tvärnita och både jag och inspektör blir livrädda och när jag får ögonkontakt med föraren i bilen bakom gör denna en gest som i ”jävla fartdåre! Här är allt ok”. Sedan går resten av körningen felfritt. Men den här situationen bedöms som trafikfarlig och jag köper det. Det jag inte köper är att jag inte kunde få något svar på vad jag skulle ha gjort eller inte gjort istället mer än att ”jag skulle ha sett bilen och väntat med att köra.” Men man måste ju ta luckan när man inte ser något möte? Att andra kör för fort och fel det räknar man med också, men om bilen haft lägre hastighet hade jag hunnit ut. Nu vill jag knappt köra igen för att jag vart så skärrad!
Urusel förare 2020-06-12 19:03 ! Citera #
Sluta inte köra förfan, jag körde inte ens perfekt på min trafikskola, fick små tips och tillsägningar av min lärare hela tiden, bara att försöka igen. Du kommer ta det, bara bryta ihop och komma igen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo