Start > Körkortsforum > Hur bör jag plugga (bok, sidor…

Hur bör jag plugga (bok, sidor, appar, betalfrågor)?

Gäst 2020-06-03 17:03 ! Citera #
Teoriprovet bokades tidigare än jag trodde och är nyfiken på hur folk brukar studera.

Ser alltid en massa som säger ”nej körkortonline räcker inte, körboken!!” självklart har jag teoriboken som jag har gått igenom och skrivit ner/omformulerat på en google docs så jag kan söka/lägga till info enkelt.

Men utöver teoriboken, vad är bäst?
Jag trodde att elevcentralens frågor var väldigt dåliga, men har sett flera som säger att de är ganska bra och att de är klurigare än vad t.ex. körkortonlines frågor är.

--

Dvs jag har teoriboken som grund för informationen, men nu vill jag hitta en bra sida/app/något för att testas på kunskapen.
Är körkortonline bra? Ta körkort appen? ikörkort?
Trabanten 2020-06-04 09:19 ! Citera #
Hej!

Jag håller med dig om det där med elevcentralens frågor. Förstår inte hur man kan näst intill avguda den tjänsten. Med det sagt tycker jag att du ändå skaffar elevcentralen eftersom att man verkligen rekommenderar den. Till och med jag tycker att den till viss grad är bra eftersom att den lär dig andra saker än körkortonline (alltså att du får andra frågor och därmed lär dig lite olika saker).

Men det jag kan rekommendera mest är körkortonline, jag tycker att frågorna här är väldigt bra och det som skiljer sig mot elevcentralen är att du får förklaringar på typ alla frågor.

Jag tycker du gör såhär: köp körkortonline, elevcentralen och om du vill något annat läromedel (ikörkort har jag hört ska vara bra med finurliga frågor). Då bör du klara provet, om du nöter teorin och frågorna så pass mycket att du känner att du verkligen kan teorin! Men vad vet jag, har teoriprov idag så vi får väl se om körkortonline, boken och elevcentralen håller :)
Donnan 2020-06-04 09:39 ! Citera #
Varför sånt motstånd mot att läsa ur en bok.

Den är mycket lörorik och förklarsr saker bra, dessutom inte batteridriven.

En blandning av alla sätt är bra.
Boken och online, glöm inte körlöraren
De har en stor kunskapskälla att fråga
Gäst 2020-06-04 17:31 ! Citera #
Donnan 2020-06-04
Varför sånt motstånd mot att läsa ur en bok.

Den är mycket lörorik och förklarsr saker bra, dessutom inte batteridriven.

En blandning av alla sätt är bra.
Boken och online, glöm inte körlöraren
De har en stor kunskapskälla att fråga
Men kan du läsa, eller?
Har teori boken. Har läst teoriboken. Ville ha tips på kompletterande tjänster.
Gäst 2020-06-04 18:38 ! Citera #
Trabanten 2020-06-04
Hej!

Jag håller med dig om det där med elevcentralens frågor. Förstår inte hur man kan näst intill avguda den tjänsten. Med det sagt tycker jag att du ändå skaffar elevcentralen eftersom att man verkligen rekommenderar den. Till och med jag tycker att den till viss grad är bra eftersom att den lär dig andra saker än körkortonline (alltså att du får andra frågor och därmed lär dig lite olika saker).

Men det jag kan rekommendera mest är körkortonline, jag tycker att frågorna här är väldigt bra och det som skiljer sig mot elevcentralen är att du får förklaringar på typ alla frågor.

Jag tycker du gör såhär: köp körkortonline, elevcentralen och om du vill något annat läromedel (ikörkort har jag hört ska vara bra med finurliga frågor). Då bör du klara provet, om du nöter teorin och frågorna så pass mycket att du känner att du verkligen kan teorin! Men vad vet jag, har teoriprov idag så vi får väl se om körkortonline, boken och elevcentralen håller :)
Hur gick det, då? :)

Jag hade gjort alla tester på elevcentralen förut men nollställde dem.
Har senaste veckorna gjort några av testerna på EC, är osäker på hur jag ska göra nu.

Nollställa allt igen, läsa boken/informationen jag har för varje del, sen göra provet till alla ECs tester är klara och sedan köpa körkortonline tillgång och läsa boken/göra tester..?
Jekroth 2020-06-26 16:09 ! Citera #
Förstås en högst individuell fråga hur man lär sig bäst och pluggar bäst, men för egen del så har jag använt mig av körskolans teorifrågor, böckerna ”snabb körkortsteori” och ”körkortsteori 2020, körkortonline.se:s teorifrågor, samt mot slutet en del andra hemsidors övningstest för att få en bredare variation på övningsfrågor.

Jag gjorde mest körkortonline.se:s övningsfrågor och hade disciplinen i att inte gå ifrån pluggandet för andra ärenden innan jag hade blivit godkänd på någon del. Jag blev med tiden mer och mer godkänd och började då titta lite på andra hemsidor för att få bredare variation. Böckerna har jag använt, men i mindre utsträckning än datorn.

Jag förhörde mig själv på körkortskolans frågor nu dagarna innan och sett till att jag åkte buss Stockholm-Kalmar för att göra provet, så förhörde jag mig själv på de flesta vägmärken jag såg längs vägen.

Blev godkänd på provet (53 av 65 rätt).

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo