Start > Körkortsforum > Kuggat min första uppkörning

Kuggat min första uppkörning

Alex c 2020-05-26 18:24 ! Citera #
Hej,

Det är så att jag kuggade min första uppkörning i Södertälje igår och jag är ganska besviken på mig själv.
Jag hade tidigare åkt till Södertälje och kört där och kände mig ganska klar för att köra upp men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Bilen jag Körde var en VW Passat Disel vilket stannade inte när man motorbromsade etc..

Jag fick det här resultatet på min mejl och som det står nedan vad tror ni jag behöver träna mer på?
Tack i förhand!

Prov Resultat
Körning Underkänt
Din körning är underkänd.

Grundorsak till underkännandet är:
Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer

Detta får konsekvenser på:
Trafikregler
Din körning visar brister i att:
Tillämpa de regler som gäller för körning med fordon

Trafiksäkerhet och beteende
Din körning visar brister i att:
Anpassa placeringen efter de omständigheter som råder
Brister har visat sig i följande situationer:
Gatukorsning
Körning i tätort
Ingripande har förekommit.
Gäst 2020-05-27 08:45 ! Citera #
Längst ner står.

”Ingripande har föremommit”

Nåt särskilt du kommer ihåg hände när trafikinspektören grep in? För när de gör set så är det lite allvarligare.

Kan ju vara nåt att öva på mer.
Alex c 2020-05-27 16:29 ! Citera #
Jag råkade gasa på för lite mycket på ettans växel vid en brant vägg i en villa område kanske var det där han bromsade :? eftersom sikten var skymd vid en väg korsning längre fram men annars tycker jag att jag körde bra.

Bilen var lite känslig och hade 6 växlar och det kände lite konstigt eftersom jag inte visste riktigt om jag skulle ha den i första eller andra växel vid vissa situationer men jag hoppas att jag kan boka en ny tid så snabbt som möjligt och försöka igen. :scared:
Gäst 2020-05-27 23:25 ! Citera #
Alex c 2020-05-27
Jag råkade gasa på för lite mycket på ettans växel vid en brant vägg i en villa område kanske var det där han bromsade :? eftersom sikten var skymd vid en väg korsning längre fram men annars tycker jag att jag körde bra.

Bilen var lite känslig och hade 6 växlar och det kände lite konstigt eftersom jag inte visste riktigt om jag skulle ha den i första eller andra växel vid vissa situationer men jag hoppas att jag kan boka en ny tid så snabbt som möjligt och försöka igen. :scared:
Jag som svarade innan.

Aaah.

Gtymt du tar till dig, pejlar av vad du gjorde fail.

Det fixar du ;)....öva och repetera luckorna....

Du fixar detta ;)
Minna 2020-05-28 14:36 ! Citera #
Om du inte måste ha manuellt körkort ta automatkörkort först. Jättelätt att uppgradera sig till manuellt när helst man vill. Då har du iaf körkort. Plus att automatväxlad är mer trafiksäker och i framtiden kommer manuellväxlade bilar inte finnas i lika stor utsträckning.

Lycka till! Du kommer klara det med lite mer övning :)
Gäst 2020-05-28 21:14 ! Citera #
Minna 2020-05-28
Om du inte måste ha manuellt körkort ta automatkörkort först. Jättelätt att uppgradera sig till manuellt när helst man vill. Då har du iaf körkort. Plus att automatväxlad är mer trafiksäker och i framtiden kommer manuellväxlade bilar inte finnas i lika stor utsträckning.

Lycka till! Du kommer klara det med lite mer övning :)
Jättelätt att uppgradera? Ta manuell direkt då, slösar ju bara uppkörningstider

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest