Start > Körkortsforum > Klarade teorin på första försö…

Klarade teorin på första försöket idag!!

Gäst 2020-05-19 18:38 ! Citera #
Klarade mitt teoriprov på första försöket idag med 60/65, är överlycklig! Provet var inte alls svårt, tycker t.om att det är svårare frågor på Elevcentralen och andra appar/sidor. Mycket frågor om väjningsplikt och högerregeln var det. Fick inga frågor om statistik, släpvagn eller några som helst ”mattefrågor” där man behöver räkna ut något. Såhär pluggade jag inför teoriprovet:

Köpte iKörkort på datorn (!) och pluggade med hjälp av ”Körkortsresan” (tror bara att man kan använda Körkortsresan på datorn och inte appen, är osäker), det var med hjälp av denna sida jag lärde mig 100% alla grunder och en djupare förståelse för trafikreglerna. Saker och ting upprepas i kapitlen så det fastnar i huvudet.

Använde Elevcentralen-appen ganska ofta och gjorde många sluttester nästan varje dag där jag på mina senaste 30+ tester snittat 62 uppemot 65 rätt.

Gjorde tester på alla sidor online som jag kunde hitta och fick godkänt på alla. Ett tips är Körkortssidan där jag gick igenom kursen ”Teoriprov” flera gånger och fick godkänt alla gånger.

Jag har inte läst igenom hela Körkortsboken utan har läst kanske halva förra året men nästan allt som står där finns på iKörkort så jag kände igen det jag hade läst. Mitt slutgiltiga tips är att försök att inte vara nervös och tro på dig själv. Läs igenom frågorna och svaren noga, zooma in bilderna som kommer på provet och kolla efter så att du inte missar något vägmärke, markera de frågor du är osäker på och när du är klar med att svara på alla frågor, kolla igenom dina svar och om du missat någon viktig info på någon bild så att du inte svarar fel. Lycka till och om det är något mer du undrar över fråga gärna :D
S 2020-05-20 16:18 ! Citera #
Åh!! Kuggade igår och vill verkligen klara det nästa gång! Har aldrig varit så ledsen, Finns ingen tid inom 3 månader :( behöver alla tips jag kan få!!! :D
Eppis 2020-05-20 16:27 ! Citera #
Börja med att göra frågor. Elevcentralen är bra. Gjorde 40 slutprov. På de 5 sista hade jag alla rätt. Läste sen körkortsboken en gång. Lättare att lära sig från boken när man gjort många frågor. Gjorde också lite gratis prov på nätet. Skrev provet förra veckan fick alla rätt. Ärligt talat inte speciellt svårt.
Trådstartare 2020-05-27 14:39 ! Citera #
S 2020-05-20
Åh!! Kuggade igår och vill verkligen klara det nästa gång! Har aldrig varit så ledsen, Finns ingen tid inom 3 månader :( behöver alla tips jag kan få!!! :D
Kolla efter lediga tider på Trafikverket kl 08.00 varje morgon, folk avbokar hela tiden så du kommer med största sannolikhet att hitta en ny tid. Mitt bästa tips för att klara teorin är att plugga med hjälp av Körkortsresan på iKörkort.nu :)
Kräket 2020-05-27 23:27 ! Citera #
Grattis .

Gött o klarat av teorin.
Nu är det praktiska som bäntar dig.

Håller tummarna, då du verkar ha koll

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest