Start > Körkortsforum > Kuggad för fjärde gången - öve…

Kuggad för fjärde gången - överklaga?

BT99 2020-05-19 10:12 ! Citera #
Kuggade idag för fjärde gången.... Känns som att trafikverket bara är ute efter mina pengar!!

När jag kör privat så går allt perfekt, kör typ bättre än min mamma som ändå haft körkort i typ 30 år, har bättre flyt och så. Även på körskolan är jag typ bästa eleven - även min lärare är fett imponerad och tycker typ att jag borde bli lärare!!

Men sen blir jag ändå kuggad för småsaker: första gången var det för att jag körde ”för snabbt” i ett villaområde, men där var ju inga barn eller bilar. Andra gången var för att jag inte stannade innan en järnväg trots att tåget inte syntes. Tredje gången kuggade de mig för att jag tog en bra lucka i en rondell

Den här gången kuggades jag för att jag använde Eco driving!!! Skulle ut på en landsväg, såg att ingen kom så rullade försiktigt över stopplinjen, men då tvärnitar inspektören mig!!!

Kan man överklaga?? Tänker typ spela in nästa gång så man ser hur bra jag faktiskt kör!!!
Ante 2020-05-19 11:09 ! Citera #
Att inte stanna vid stopplikt är ett lagbrott och ger böter. Det spelar ingen roll om det är fri sikt en kilometer och ingen kommer. Antar att inspektören riskerar böter om han inte bromsar.
Kör säkert och ta inga risker är nummer ett.
Lycka till!
/Ante
BT99 2020-05-19 11:30 ! Citera #
Fast jag var ju säkert, inte några bilar öht och körde riktigt långsamt!!
Moa 2020-05-19 12:45 ! Citera #
Självklart måste du stanna vid en stopplinje, oavsett om det finns bilar i närheten eller inte.
Kräket 2020-05-19 15:35 ! Citera #
Kan och må könnas surt.

Men som andrs redan påpekat.
Du ska stanna vid stoppplikt, inge rull rull sakts över.

Så tyvärr gör om och rätt.å

Bara boka in en ny uppkörning.

Om du kuggats så många gånger så är du inte redo.
korken 2020-05-19 17:24 ! Citera #
Nej, går inte att överklaga.

Körkortslagen:
”Följande beslut får inte överklagas: … beslut i fråga om godkännande vid förarprov.”
www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/korkortslag-1998488_sfs-1998-488


Att du fortsätter att argumentera för att inte stanna vid stopplikt, visar tydligt att du inte ska bli godkänd.


”En bilist i Klintehamn blev under onsdagen av med körkortet efter att inte ha stannat vid stopplikt”
helagotland.se/samhalle/struntade-i-stopplikt-blev-av-med-korkort-13672917.aspx

Han blir av med kortet. Du gör samma sak, mitt framför en myndighetsanställd förarprövare, och anser att du ska kortet? Hmm? Också, om man får rulla vid stopplikt, vad är då skillnaden mellan stopplikt och väjningsplikt...?
Chibs 2020-05-19 20:18 ! Citera #
”Använde mig av eco-driving”. Du förstår uppenbarligen inte skillnaden på stopplikt och väjningsplikt. Hade man fått sakta rulla över stopplinjer och skitit i att stanna hade det vi inte behövt två olika sorters skyltar.
Piraten 2020-05-30 04:41 ! Citera #
BT99 2020-05-19
Kuggade idag för fjärde gången.... Känns som att trafikverket bara är ute efter mina pengar!!

När jag kör privat så går allt perfekt, kör typ bättre än min mamma som ändå haft körkort i typ 30 år, har bättre flyt och så. Även på körskolan är jag typ bästa eleven - även min lärare är fett imponerad och tycker typ att jag borde bli lärare!!

Men sen blir jag ändå kuggad för småsaker: första gången var det för att jag körde ”för snabbt” i ett villaområde, men där var ju inga barn eller bilar. Andra gången var för att jag inte stannade innan en järnväg trots att tåget inte syntes. Tredje gången kuggade de mig för att jag tog en bra lucka i en rondell

Den här gången kuggades jag för att jag använde Eco driving!!! Skulle ut på en landsväg, såg att ingen kom så rullade försiktigt över stopplinjen, men då tvärnitar inspektören mig!!!

Kan man överklaga?? Tänker typ spela in nästa gång så man ser hur bra jag faktiskt kör!!!
Du behöver skaffa dig självinsikt!!

Så klart kan man inte köra snabbare än tillåtet i ett vila område, bara för att det inte fanns barn synliga eller andra bilar i närheten!!
Lika så vid järnvägen, samma ursäkt såg inget tåg..
Samma igen vid landsväg och stopplinje, köra över en stopp linje är inte okej alls!
Du verkar tro att man inte behöver följa regler bara för att det är ingen/lite trafik.
Hade med kuggat dig utan tvekan!

Så snälla lägg ner att du är bästa elev m.m och förstå att du inte kör perfekt för det gör du INTE.

Och säger någon att det är okej att bryta mot regler pga lite trafik/människor/barn ute så begår läraren tjänstefel.

Och även om nån haft körkort i 30 år så innebär det inte att man är en bra bilförare med dagens krav för att få körkort.
Önskar dig lycka till och inget personligt alls men du behöver komma ner på jorden och inse fakta.
Mvh
Piraten
Gäst 2020-06-02 21:16 ! Citera #
BT99 2020-05-19
Kuggade idag för fjärde gången.... Känns som att trafikverket bara är ute efter mina pengar!!

När jag kör privat så går allt perfekt, kör typ bättre än min mamma som ändå haft körkort i typ 30 år, har bättre flyt och så. Även på körskolan är jag typ bästa eleven - även min lärare är fett imponerad och tycker typ att jag borde bli lärare!!

Men sen blir jag ändå kuggad för småsaker: första gången var det för att jag körde ”för snabbt” i ett villaområde, men där var ju inga barn eller bilar. Andra gången var för att jag inte stannade innan en järnväg trots att tåget inte syntes. Tredje gången kuggade de mig för att jag tog en bra lucka i en rondell

Den här gången kuggades jag för att jag använde Eco driving!!! Skulle ut på en landsväg, såg att ingen kom så rullade försiktigt över stopplinjen, men då tvärnitar inspektören mig!!!

Kan man överklaga?? Tänker typ spela in nästa gång så man ser hur bra jag faktiskt kör!!!
Självklart är trafikverket bara ute efter dina pengar, att kugga körprovet fyra gånger kan bara betyda en sak: trafikverket rånar dig på pengar, egentligen borde ju du fått körkort första försöket

Du rullar ju till och med över stopplinjer och skyller på ecodriving, du ska ju ha körkort utan att ens göra provet

SARKASM
Gäst 2020-06-02 21:17 ! Citera #
BT99 2020-05-19
Kuggade idag för fjärde gången.... Känns som att trafikverket bara är ute efter mina pengar!!

När jag kör privat så går allt perfekt, kör typ bättre än min mamma som ändå haft körkort i typ 30 år, har bättre flyt och så. Även på körskolan är jag typ bästa eleven - även min lärare är fett imponerad och tycker typ att jag borde bli lärare!!

Men sen blir jag ändå kuggad för småsaker: första gången var det för att jag körde ”för snabbt” i ett villaområde, men där var ju inga barn eller bilar. Andra gången var för att jag inte stannade innan en järnväg trots att tåget inte syntes. Tredje gången kuggade de mig för att jag tog en bra lucka i en rondell

Den här gången kuggades jag för att jag använde Eco driving!!! Skulle ut på en landsväg, såg att ingen kom så rullade försiktigt över stopplinjen, men då tvärnitar inspektören mig!!!

Kan man överklaga?? Tänker typ spela in nästa gång så man ser hur bra jag faktiskt kör!!!
Bara av att döma hur du skriver så fattar jag att du inte är redo för varken teori eller uppkörning

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I dag 15:50
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov