Start > Körkortsforum > Uppkörning i Uppsala

Uppkörning i Uppsala

Solsken 2020-05-12 11:03 ! Citera #
Innan jag hade min uppkörning i Uppsala läste jag på massa forum för att se vad folk tyckte gällande uppkörning i Uppsala, och det var enbart att man blir lätt kuggad och att provförrättarna är dåliga.
Men jag klarade min uppkörning och på första försöket, visst jag förstår att det kan handla lite om hur provförrättaren mår (men det ska inte få påverka) och att han/hon därför kan underkänna en, men de går mer på om du har en säker körning och kan hantera bilen. Jag gjorde flera små misstag, motorstopp, svängde fel håll, körde lite för fort, men jag lyckades ändå, och då har jag inte kört mycket i Uppsala.

Vad jag tror avgjorde att jag klarade min körning är att jag alltid hade uppsikt om min omgivning, jag planerade körningen på ett bra och miljövänligt sätt och jag hade innan ett förtroende om att jag kör bra. Om jag hade tänkt att jag inte kommer klara det då blir inställningen lätt att man gör misstag och fel, grubblar över något litet misstag man gjorde i början osv.
Så tro på dig själv, kör runt området där Trafikverket ligger i Uppsala och tänk på att alltid, alltså ALLTID kolla dig bakom axeln när du svänger för det är många cyklister där!

Lycka till ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor