Start > Körkortsforum > Avbruten uppkörning

Avbruten uppkörning

jessi 2020-05-09 23:27 ! Citera #
Hej
min uppkörning blivit avbruten efter jag har kört 25 minuter på grund av har bytat körfältet och det var inte bra marginal från bill bakom mig. Vill bara veta hur påverka avbruten föra uppkörningen för den nästa uppkörningen ? känns så dålig mår inte bra på grund av det :(.....kommer tacka er för svaret
Vine 2020-05-10 00:09 ! Citera #
Hur kunde de va dålig marginal till bilen bakom???
Gäst 2020-05-10 00:42 ! Citera #
Det var jätte nära bakom mig när jag bytat körfältet. Folk kör för fort det var 40 väg och jag ska från vänster till höger körfältet.jag hamnat framför den bilen.Jag trode han kan inte köra om mig från höger siden men han ge mig ingen chans att byta kör fältet o snart ska börja det heldragna linjen då stressade jag och bara bytat till höger körfältet då blev det inte säker marginal säg inspektören att det var jätte nära
Gäst. 2020-05-10 11:16 ! Citera #
Gäst 2020-05-10
Det var jätte nära bakom mig när jag bytat körfältet. Folk kör för fort det var 40 väg och jag ska från vänster till höger körfältet.jag hamnat framför den bilen.Jag trode han kan inte köra om mig från höger siden men han ge mig ingen chans att byta kör fältet o snart ska börja det heldragna linjen då stressade jag och bara bytat till höger körfältet då blev det inte säker marginal säg inspektören att det var jätte nära
Det är precis så du inte får göra.

Sedan säger du att du blev pressad, du framför fordonet trafikfarligt sätt.

Det du skulle gjort, om ingen lucka, ochheldragen linje, fortsatt i samma körfält.....framföra fordonet trafiksäkert sätt.

Du kan inte bli kuggad för att du exempelvis missar en avfart.
Jessi 2020-05-10 11:59 ! Citera #
Tack för svaret. Ja jag förstår nu :(. Men hur ska det påverka nu för nästa uppkörningen ? Har bara 1.5 månad giltighetstid kvar för teori. Hur kommer de se på den avbruten körningen när jag gå igen för uppkörningen ? Har någon klarat efter avbruten uppkörningen eller blir det jobbig nu att klara ?
Gäst 2020-05-10 16:00 ! Citera #
Jessi 2020-05-10
Tack för svaret. Ja jag förstår nu :(. Men hur ska det påverka nu för nästa uppkörningen ? Har bara 1.5 månad giltighetstid kvar för teori. Hur kommer de se på den avbruten körningen när jag gå igen för uppkörningen ? Har någon klarat efter avbruten uppkörningen eller blir det jobbig nu att klara ?
De har noteringar säkert.


Men de kommer titta på helheten.

Små misstag är åkej....men trafikfarliga manövrar...mot rött, inte iakta väjnings plikt, hastighet...ja du fattar....

Missar ta en avfart, etc etc....det blir du inte kuggad på, bara o vända.

Bomma själv en avfart, fick vända, använde en stor flerfilig cirkulation till detta, (Tensta Trafikplats) fick tom beröm av inspektören för hur jag hanterade detta efter missat avfarten....var ett skolexempel på hur göra sa hon....


Så öva mer.....låt dig inte hetsas...

Du kan inte bli kuggad för att du missa målet.....du fattar.
Jessi 2020-05-10 18:41 ! Citera #
Tack så mycket för svaret
NB 2020-06-05 12:27 ! Citera #
Jag har också varit med om på min uppkörning att inspektörerna med kort varsel säger ”kör av här” och jag svarade, nej, det kan jag inte, får ta nästa. I verkliga livet är det en jättevanlig situation, att för sent komma på en färdväg och då behöva göra bedömningen att det inte går. Finns allt för många som gör hårresande manövrar i stället för att fortsätta.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor