Start > Körkortsforum > Justera en dålig backning

Justera en dålig backning

Gäst 2020-05-04 21:22 ! Citera #
Är det okej att på uppkörningen justera en dålig backning, exempelvis vid fickparkering? Eller ska man sätta det på första försöket?

Tacksam för svar
Gäst 2020-05-04 23:09 ! Citera #
Gäst 2020-05-04
Är det okej att på uppkörningen justera en dålig backning, exempelvis vid fickparkering? Eller ska man sätta det på första försöket?

Tacksam för svar
Självklart kan du och få justera.
Inge fel i det.

Men om du är klar, o det visar sig fel, ja du kan du bli kuggad.

Så länge du håller på o justerar så nej...för du är inte klar juh.

Gjorde samma sak själv, när jag körde upp.

Parkerade, öppna min dörr, kollade passagerarens dörr, var lite för tight, justerade bilen, voila.....
Gäst 2020-05-04 23:59 ! Citera #
Tack så mycket för ditt svar :) det lugnade nerverna lite
Gäst 2020-05-05 11:47 ! Citera #
Jag fick göra om backning runt hörn på min uppkörning, och då gick det fint. Det var lite svårt med en bil jag aldrig kört, och eftersom det inte var någon trafik (det var på landsväg/grusväg) så var det ju ingen fara att det blev fel. Sen skulle jag parkera vid ICA och valde då att backa in. Jag började på en parkering, men det gick inget vidare så då frågade jag om jag fick byta parkering och det sa han va OK. Sen i slutet sa han att det var ett plus att jag bytte till en ny ruta på ICA. Alltså: du ska kunna bedöma din egen parkering och du får ta så lång tid som du vill, bara du inte är en trafikfara.
Förarprövaren 2020-05-05 18:09 ! Citera #
Hej!
Då jag slutade som förarprövare på Trafikverket Förarprov i Uppsala startade jag en blogg baserad på mina erfarenheter. I inlägget länkat nedan skriver jag om parkering, hur det går till på körprovet och hur inspektören tänker/bedömer. Läsk genom detta och andra inlägg så får du ökad förståelse och mindre oro.
https://uppkorningblog.com/2018/01/30/parkering-2/
Gäst 2020-05-05 19:23 ! Citera #
Tack så mycket för era svar :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor