Start > Körkortsforum > Uppkörning i Ängelholm

Uppkörning i Ängelholm

Gäst 2020-05-04 12:45 ! Citera #
Hejsan allesammans,

Finns det någon/några här inne som kört upp i Ängelholm? Hur upplevde ni det isf? Jag ska köra nästa tisdag och är supernervös.. vet inte riktigt varför egentligen, för jag har övat mycket. Men jag antar att det är hela grejen, att bli granskad liksom. Skriv gärna om era upplevelser och om ni har något tips.

Tack på förhand :)
hello 2020-05-06 10:34 ! Citera #
Hej! Jag körde upp i Ängelholm igår och klarade det på första försöket. Kändes ganska tryggt för mig då det är min hemstad och jag bara övningskört där. Om du har möjlighet så åk dit och kör runt lite runt Trafikverket, till exempel i rondellerna mellan Trafikverket och Maxi, där lär du garanterat få köra. Du kan även öva på att följa lite skyltar.
Det verkar dock som att hur provet kan bero mycket på hur inspektören är.

Se till att vara säker på säkerhetskontrollen innan så slipper du vara nervös över den.

Jag blev förvånad över hur enkel uppkörningen kändes, för jag var förberedd på det värsta. Jämfört med en körlektion var ”uppgifterna” jag fick på provet enklare. Man måste verkligen inte köra helt perfekt för att klara det. Man kommer antagligen göra minst ett litet fel men försök bara tänk framåt och att göra ditt bästa på resten av åkturen. Förhoppningsvis får du en inspektör som får dig att känna dig lugn och som letar efter anledningar att godkänna dig istället för att kugga dig.

Stort lycka till!
Gäst 2020-05-06 13:26 ! Citera #
Tack så jättemycket för ditt svar :)

Och grattis till kortet :)
Brandi 2021-02-24 14:26 ! Citera #
Hej! Jag ska ha uppkörning i Ängelholm om ungefär 2 veckor. Jag är jätte nervös, jag känner att jag kan köra men det är just det här att hitta fara. Vilken väg körde ni på uppkörningen? Och vad har ni för tips till någon som är dålig för att se sig för? Tacksam för svar

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest