Start > Körkortsforum > Svåraste platserna i Stockholm

Svåraste platserna i Stockholm

BE 2020-04-29 12:38 ! Citera #
Hej,
jag undrar vilka platserna ni tycker är svårast att köra i Stockholm? Var finns alla kluriga ställen som kan vara svåra att förstå hur man ska köra/vad som gäller? Tänkte det är bra att förbereda sig så man slipper få panik i de situationerna. 8-)
Shululu! 2020-04-30 16:57 ! Citera #
Om du är osäker/inte vet hur man kör tycker ja att du kör på små väggar först o lär känna bilen sen när du kommer till dom ”Svåraste” väggarna så är de inte svårt längre för du kan redan köra så de blir lätt istället
Enligt mig iallafall tog kortet för 3 månader sen
BE 2020-05-01 13:47 ! Citera #
Shululu! 2020-04-30
Om du är osäker/inte vet hur man kör tycker ja att du kör på små väggar först o lär känna bilen sen när du kommer till dom ”Svåraste” väggarna så är de inte svårt längre för du kan redan köra så de blir lätt istället
Enligt mig iallafall tog kortet för 3 månader sen
Ja, tänkte göra det också. Vill bara få tips om ställen där många gör fel så att jag kan undvika det :). Tänker inte bra under stress så vill förbereda mig så mycket som möjligt, typ kolla google maps i förväg. Tex Brommaplan-rondellen tror jag många tycker är krånglig, men finns det fler platser?
Gäst 2020-05-01 18:22 ! Citera #
BE 2020-05-01
Ja, tänkte göra det också. Vill bara få tips om ställen där många gör fel så att jag kan undvika det :). Tänker inte bra under stress så vill förbereda mig så mycket som möjligt, typ kolla google maps i förväg. Tex Brommaplan-rondellen tror jag många tycker är krånglig, men finns det fler platser?
Bromma ciekulations plats är inte krånglig.

Den är som en vilken cirkulatkonsplats som helst

Högt tempo i rusning ja.

Vill du ha lite mer utmaning, då är det
Trafikplats Tensta, där är det flera cirkulationsplatser som sitter ”ihop” och placering är viktig, gäller ha uppsikt runt bilen vad som händer, speciellt när du måste göra körfältsbyte inne i en cirkulation.

Samt den har du cirlulationsplatserna vid barkarby handelsplats innan osv..

Krångliga nej...men tempo i rusing.

Kör dem flera gånger i veckan
Är det lätt att ta körkort 2020-05-03 13:06 ! Citera #
Jag ska köra bil ta körkort i dag
BE 2020-05-04 11:28 ! Citera #
Gäst 2020-05-01
Bromma ciekulations plats är inte krånglig.

Den är som en vilken cirkulatkonsplats som helst

Högt tempo i rusning ja.

Vill du ha lite mer utmaning, då är det
Trafikplats Tensta, där är det flera cirkulationsplatser som sitter ”ihop” och placering är viktig, gäller ha uppsikt runt bilen vad som händer, speciellt när du måste göra körfältsbyte inne i en cirkulation.

Samt den har du cirlulationsplatserna vid barkarby handelsplats innan osv..

Krångliga nej...men tempo i rusing.

Kör dem flera gånger i veckan
Det är just det där med högt tempo som ställer till det för mig, det är aldrig ”lugnt” i Stockholmstrafiken så man kan träna.
Tack för tipset om trafikplats Tensta, ska kolla på maps innan jag ger mig av dit.
gäst 2020-05-04 13:24 ! Citera #
BE 2020-05-04
Det är just det där med högt tempo som ställer till det för mig, det är aldrig ”lugnt” i Stockholmstrafiken så man kan träna.
Tack för tipset om trafikplats Tensta, ska kolla på maps innan jag ger mig av dit.
Kör på lugna tider istället i dem områdena än rusning.

Det kommer med tiden ska du se.
BE 2020-05-05 16:58 ! Citera #
gäst 2020-05-04
Kör på lugna tider istället i dem områdena än rusning.

Det kommer med tiden ska du se.
Hoppas du har rätt. Tack :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor