jag undrar vilka platserna ni tycker är svårast att köra i Stockholm? Var finns alla kluriga ställen som kan vara svåra att förstå hur man ska köra/vad som gäller? Tänkte det är bra att förbereda sig så man slipper få panik i de situationerna.
Körkortonline > Körkortsforum > Svåraste platserna i Stockholm
Svåraste platserna i Stockholm
Hej,
jag undrar vilka platserna ni tycker är svårast att köra i Stockholm? Var finns alla kluriga ställen som kan vara svåra att förstå hur man ska köra/vad som gäller? Tänkte det är bra att förbereda sig så man slipper få panik i de situationerna.
Om du är osäker/inte vet hur man kör tycker ja att du kör på små väggar först o lär känna bilen sen när du kommer till dom ”Svåraste” väggarna så är de inte svårt längre för du kan redan köra så de blir lätt istället
Enligt mig iallafall tog kortet för 3 månader sen
Enligt mig iallafall tog kortet för 3 månader sen
Shululu! 2020-04-30
Om du är osäker/inte vet hur man kör tycker ja att du kör på små väggar först o lär känna bilen sen när du kommer till dom ”Svåraste” väggarna så är de inte svårt längre för du kan redan köra så de blir lätt istället Enligt mig iallafall tog kortet för 3 månader sen
BE 2020-05-01
Ja, tänkte göra det också. Vill bara få tips om ställen där många gör fel så att jag kan undvika det Den är som en vilken cirkulatkonsplats som helst
Högt tempo i rusning ja.
Vill du ha lite mer utmaning, då är det
Trafikplats Tensta, där är det flera cirkulationsplatser som sitter ”ihop” och placering är viktig, gäller ha uppsikt runt bilen vad som händer, speciellt när du måste göra körfältsbyte inne i en cirkulation.
Samt den har du cirlulationsplatserna vid barkarby handelsplats innan osv..
Krångliga nej...men tempo i rusing.
Kör dem flera gånger i veckan
Gäst 2020-05-01
Bromma ciekulations plats är inte krånglig.Den är som en vilken cirkulatkonsplats som helst
Högt tempo i rusning ja.
Vill du ha lite mer utmaning, då är det
Trafikplats Tensta, där är det flera cirkulationsplatser som sitter ”ihop” och placering är viktig, gäller ha uppsikt runt bilen vad som händer, speciellt när du måste göra körfältsbyte inne i en cirkulation.
Samt den har du cirlulationsplatserna vid barkarby handelsplats innan osv..
Krångliga nej...men tempo i rusing.
Kör dem flera gånger i veckan
Tack för tipset om trafikplats Tensta, ska kolla på maps innan jag ger mig av dit.
BE 2020-05-04
Det är just det där med högt tempo som ställer till det för mig, det är aldrig ”lugnt” i Stockholmstrafiken så man kan träna. Tack för tipset om trafikplats Tensta, ska kolla på maps innan jag ger mig av dit.
Det kommer med tiden ska du se.
gäst 2020-05-04
Kör på lugna tider istället i dem områdena än rusning.Det kommer med tiden ska du se.