Start > Körkortsforum > Uppkörning i Kungälv

Uppkörning i Kungälv

Uwe 2020-04-27 14:33 ! Citera #
Hej,

Jag har uppkörning i Kungälv snart och undrar om det är någon som haft uppkörning i Kungälv nyligen som kan berätta lite om hur det är att köra där, vilka vägar man får köra o.s.v.? Har inte tidigare kört i Kungälv och vill veta lite om hur det är där.

Tack på förhand!
Gäst 2020-04-29 00:43 ! Citera #
Har oxå uppkörning snart
P 2020-05-04 14:12 ! Citera #
Har ni haft uppkörningen än? Eller har ni fortfarande den snart? Om ni har haft det med vilken inspektör hade ni med dessutom vart körde ni?
A 2020-06-02 21:37 ! Citera #
Can some one share their recent experience, route that you drove in Kungälv.
Peaceman 2021-07-13 13:57 ! Citera #
Hej :D

Jag körde upp i Kungälv för några månader sedan. Enligt mig är Kungälv en ytterst enkel och bra plats att köra upp på, det är en hyfsat liten stad utan särskilt stora trafikljuskorsningar och så vidare.

Jag fick köra från Trafikverket, igenom ”centrum” och upp emot Fontins motionsområde, i backen upp fick jag dock svänga höger in till en parkering tillhörande skolan där och vända på en vändplats, sedan körde vi ner igen mot den stora rondellen (RONDELLEN SOM ÄVEN HAR GÅNGBANA/CYKELBANA ”I SIG”, värt att tänka på).

Sedan bar det av emot Bohus fästning. Jag körde över Jordfallsbron mot Bohus och ut på motorvägen för att sedan svänga av mot Surte (norra). Där backade jag runt ett hörn i ett bostadsområde, sedan körde vi samma väg tillbaka över bron, men körde rakt fram i rondellen vid Kungälvsgrillen (precis efter bron). Sedan körde jag upp emot Norde älv-bron (tror jag den heter), där är det förvisso mycket vägarbete just nu, så kör du där, var extra vaksam på hastigheten! Den står på tillfälliga ”digitala” hastighetsskyltar, ofta växlar man mellan 80 och 60 vad jag har sett. Sedan körde jag av mot Kongahälla Center och la mig i den vänstra filen (av typ 5 filer haha) och fick vänta vid rödljus i den enda stora trafikljuskorsningen som finns i Kungälv (finns en i centrum också dock). Sedan körde jag raka vägen till trafikverket igen :)

Där fick jag parkera vanligt och sedan var det klart. Min upplevelse är att Kungälv är ett mycket bra ställe att köra upp på, min inspektör var en äldre dam, jättetrevlig.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov