Start > Körkortsforum > Kuggat 3 ggr på små saker

Kuggat 3 ggr på små saker

H 2020-04-27 14:05 ! Citera #
Har idag kuggat min tredje gång. Alltid över småsaker så som att jag hade i tvåans växel på ett ställe där hon ville att jag skulle ha i ettans växel, det är 30 och 40 på den gatan.... att parkeringen blir lite sned, den är fortfarande innanför linjerna. Blir riktigt ledsen...
Gäst 2020-04-28 00:14 ! Citera #
De kan vara tillräkliga.

Öva mer så ska du se att det går bättre.

Parkera snyggt är en nödvändighet, lite snett är okej, men rejält snett (innanför rutan) kan vara åkej, men man kan kuggas på det, då ex bilen bredvid där föraren kan få ett helsike att ta sig in pga att du parkerat (ursäkta utrycket) som en skit......tänk själv.

När jag körde upp, så parkerade jag, snett, MEN gjorde om den påengång, altså var inte färdig..och räta upp bilen, sen sa jag nu har jag parkerat...och fick kortet, just för att jag justerade bilen.

Växlingen, svårt utala sig om, om det är krypkörning så är det ettan som gäller o långsammare än så (glida på koplingen)...när 30-40 (utan farthinder) så 2an eller 3an, ...

Men svårt svara på genrellt utifrån situation man inte vet något om.
Piraten 2020-05-01 04:05 ! Citera #
H 2020-04-27
Har idag kuggat min tredje gång. Alltid över småsaker så som att jag hade i tvåans växel på ett ställe där hon ville att jag skulle ha i ettans växel, det är 30 och 40 på den gatan.... att parkeringen blir lite sned, den är fortfarande innanför linjerna. Blir riktigt ledsen...
Hej.
Tycker faktiskt det är lite märkligt att du skulle välja ettans växel :?
Om inte bilen reagerade på tvåans växel på något negativt sett, så är tvåans växel bättre ur miljösynpunkt, då dom tjatar om använd så hög växel du kan.
Nu är det ju inspektörerna som man ska lyssna på :D
Dock min synvinkel på det.
Mvh
Piraten
Vidar 2020-05-01 08:27 ! Citera #
Det är totalintrycket du ger, samt ”bockar i schemat” som gör om du klarar dig eller ej.
Ingen kuggar 3 ggr på småsaker.
Det är något annat du inte berättar.
Ww 2020-05-01 08:41 ! Citera #
H 2020-04-27
Har idag kuggat min tredje gång. Alltid över småsaker så som att jag hade i tvåans växel på ett ställe där hon ville att jag skulle ha i ettans växel, det är 30 och 40 på den gatan.... att parkeringen blir lite sned, den är fortfarande innanför linjerna. Blir riktigt ledsen...
Ville inspektören att du skulle köra på ettan i 30-40 km/h??????? Motorn exploderar ju typ då lol. Låter inte troligt alls, vad exakt hände i situationen?
Elin 2020-05-11 13:21 ! Citera #
Man kuggar inte på småsaker, det är en helhets bedömning de ger en. Det är därför det är okej att du kanske får motorstopp eller att du kanske behöver göra om en parkering etc. De kanske varit så att hon tyckte sikten va skymd där du körde och tyckte du skulle ha ettans växel för att köra väldigt sakta fram. t.ex. här i min stad är det 40km/h som gäller inne i stan men man kan inte alltid köra det för man hinner inte se och stanna, då kanske man måste gå ner på ettans växel och köra 7km/h i en korsning. Man ska visa att man kör riskmedvetet och försiktigt i trafiken och antagligen fick inte inspektören de intrycket av dig. Man behöver inte köra perfekt alls men man ska visa att man förstår risker och anpassar sitt körsätt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor