Start > Körkortsforum > Uppkörning Hisingen

Uppkörning Hisingen

Super glad 2020-04-24 14:44 ! Citera #
Klarade uppkörning på första försöket.

Hello Peeps. Idag hade jag uppkörning 12:30. Lagom med bilar ute på vägarna tyckte jag.
Började med en säkerhetskontroll och där bad inspektorn mig att kolla hur styrningen (servo) funkade. Lätt.
Hade aldrig kört en Volvo V60 tidigare så han visade mig vart alla knappar för fanns och så visade han mig hur bilen startades (Hahahah kaos i know men har övningskört i en gammal Toyota så hade INGEN aning om alla Volvos avancerade knappar).
Anyhu, vi körde ut från Trafikverkets parkeringen, körde till höger mot rondellen där han bad mig följa anvisningar mot Säve (till höger om rondellen).
Sagt och gjort följde jag skyltarna. 2 rondeller senare bad han mig köra till vänster om den tredje rondellen för att sedan följa skyltarna mot Stora Holm (där man gör halkan). Där fick jag parkera.
Jag körde sedan tillbaka till landsvägen jag kom ifrån, tog höger på landsvägen och den körde jag hela vägen till motorvägen där inspektören bad mig köra mot Angered efter trafikljusen (till höger där en 80-väg börjar).
Väl på den vägen fick jag instruktioner om att fortsätt mot Göteborg (till höger om nästa trafikljus) där det först är en 60-väg och sen 90-väg tillbaka till samma rondell jag körde innan jag åkte ut på landsvägen. Och sedan raka vägen tillbaka till Trafikverket.

Ärligt talat jag hade tur med en varm och skön inspektör. Han pratade på vilket gjorde att jag slappnade av. Övningskörde privat sedan i Julas.

Lycka till
Melin 2020-04-26 18:52 ! Citera #
GRATTIS
Berihu Alem 2020-04-26 20:06 ! Citera #
stort grattis,,,

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov