Start > Körkortsforum > Uppkörning? Vad är viktigast, …

Uppkörning? Vad är viktigast, antinge att....

Bille 2010-04-20 18:27 ! Citera #
Hejsan!

Har lite funderingar...

Håller just nu på med att ta körlektioner.

Har tagit 8 och har 12 kvar.

Om man måste välja nåt av det, vilket är bäst, för försiktig eller för säker?

Om ni förstår vad jag menar?
Olle 2010-04-21 02:14 ! Citera #
ööh, förstår inte riktigt vad du syftar på?
Om det är värt att ta 20 lektioner för att vara spiksäker eller sluta nu när du tagit 8 och vara lite mer risky?
Om du har betalat för alla 20 redan så är det ju givet att du ska ta alla, om du inte gjort det skulle jag personligen inte ta 20 stycken.

Du ska ta så många som behövs tills du känner dig redo, jag tog 5 lektioner.
Första lektionen kollade hon bara hur jag körde inom små områden för att se bilmanövrering osv i ungefär 40 minuter sen sa hon att det kändes jätte bra redan ( hade kört en del med föräldrarna innan )
Andra lektionen körde vi bort till Farsta ( där jag körde upp ) och bara cirkulerade runt lite för att lära känna området.
Tredje och fjärde lektionen körde vi i stan båda gångerna och gick igenom lite småsaker. (efter 3dje lektionen sa hon att om det vore en uppkörning skulle jag garanterat blivit godkänd)
femte lektionen körde vi landsväg och vänstersvängar.

Det räckte för mig, jag tog körkortet direkt utan några större problem.

självklart är vi alla olika och lär oss olika snabbt. nyckeln är som sagt att ta så många lektioner man personligen behöver tills man känner sig redo.

lycka till.
Gäst 2010-04-21 19:23 ! Citera #
Jag tror nog att han/hon undrar om man skall köra 5 km/h under hastighetsgränsen eller om man ska ligga prick i 50 på en 50 väg.. Självklart är det bättre att ta de chill. De vill att du ska kunna handla lungt i alla situationer
Gäst 2010-05-08 19:18 ! Citera #
Min kompis blev kuggad för han körde för försiktigt och långsamt

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 20:01
5
I dag 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov