Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörningen

Kuggade uppkörningen

Greta 2020-04-05 20:51 ! Citera #
Sanna jag har kämpar i många år med körkortet och gjort flera uppkörningar. I veckan klarade jag det och jag har gjort fler uppkörningst än dig. Fy skam den som ger sig. Fortsätt kämpa. Titta på youtube klipp sunnes trafikskola, körkortssidan, ta körkort. Sedan har du uppkorningsblog och klara uppkörningen. Titta mycket på motivation videos på youtube. Allt handlar om att kunna behålla lugnet när man kör och kunna sina moment. I alla år tog mina nerver över jag gav upp vörjade igen gav och började igen och nu äntligen fick jag det i vecksn. Tro på dig själv det spelar ingen roll hur många gånger du får göra om. Du kommer att klara det !!!
Sanna 2020-04-05 23:09 ! Citera #
Ooo vad roligt att höra grattis Greta bra jobbat Såå skönt att få det gjort , jag ska kämpa tack vare er som peppar mig , njut av det bra kämpat
Jag 2020-06-26 17:23 ! Citera #
Idag hade jag min andra uppkörning.. jag kuggade. Jag blev så ledsen att jag bara ville ge upp.. snälla någon ge mig lite tips eller hopp om att man kommer klara det till slut. Jag har en ny tid på onsdag, men det känns förjävligt.
acknan 2020-06-26 17:43 ! Citera #
Jag 2020-06-26
Idag hade jag min andra uppkörning.. jag kuggade. Jag blev så ledsen att jag bara ville ge upp.. snälla någon ge mig lite tips eller hopp om att man kommer klara det till slut. Jag har en ny tid på onsdag, men det känns förjävligt.
Vad kuggade du på? Så länge du inte har lärt dig helt fel så är det bara att fortsätta och till slut har du tur och får en schysst provförrättare som inte är så himla petig.
acknan 2020-06-26 17:52 ! Citera #
Jag 2020-06-26
Idag hade jag min andra uppkörning.. jag kuggade. Jag blev så ledsen att jag bara ville ge upp.. snälla någon ge mig lite tips eller hopp om att man kommer klara det till slut. Jag har en ny tid på onsdag, men det känns förjävligt.
Klarade min andra uppkörning igår. Och jag körde inte bil en gång mellan uppkörningarna (15 dagar) Så har man bara tur med provförrättaren så. Sen måste du såklart kunna bilen och ha lärt dig köra på rätt sätt. Det kändes hopplöst innan den andra uppkörningen också :) Men sen frågade killen vart jag bodde, och så fick jag köra dit. Fick alltså i princip välja väg själv, en jag kört många gånger. Sen kan man ju få otur och få någon surtant också.
Gäst 2020-06-27 11:07 ! Citera #
Jag kuggade pga min nervositet. Jag kan inte kontrollera den, jag lider utav ångest och panik ångest så när det väl kommer kan jag inte kontrollera det även hur lugn jag än var innan jag träffade inspektören. Jag la mig för långt åt kanten då för jag var så nervös. Jag skyller inte på inspektörerna för båda har varit väldigt snälla mot mig. Jag är bara så trött på det här och min nervositet som gör att jag gör fel. Har tagit 39 lektioner bara på trafikskola då jag inte har möjlighet till handledare. Lagt upp mot 30 000kr nu.
acknan 2020-06-27 11:50 ! Citera #
Gäst 2020-06-27
Jag kuggade pga min nervositet. Jag kan inte kontrollera den, jag lider utav ångest och panik ångest så när det väl kommer kan jag inte kontrollera det även hur lugn jag än var innan jag träffade inspektören. Jag la mig för långt åt kanten då för jag var så nervös. Jag skyller inte på inspektörerna för båda har varit väldigt snälla mot mig. Jag är bara så trött på det här och min nervositet som gör att jag gör fel. Har tagit 39 lektioner bara på trafikskola då jag inte har möjlighet till handledare. Lagt upp mot 30 000kr nu.
Jag var också extremt nervös, är det alltid innan liknande grejer typ som arbetsintervjuer osv. Det var till och med värre innan andra uppkörningen. Jag kunde helt enkelt inte somna för jag bara låg och tänkte på det. Sov inte en timme på den natten. Drack en red bull innan uppkörningen. Det mesta släppte för mig när vi började köra och det gick bra.
Jag igen 2020-06-27 12:14 ! Citera #
Skönt att det släppte för dig. För mig blev det nästan bara värre och värre och gjorde mer o mer småfel som jag aldrig gjort innan pga nervositeten. Känns som jag aldrig kommer klara uppkörningarna pga det... usch vad jobbigt detta är
Sanna 2020-06-28 23:01 ! Citera #
Jag igen , bara så du vet har blivit kuggad 5 gånger och det blir bara värre jag tappar fan allt så fort jag sätter mig i den jävla bilen , kör hur bra som helst annars men kan ej bevisa för den jag kör upp med
Miss D 2020-06-29 11:54 ! Citera #
Ni som är nervösa, fortsätt övningsköra men satsa på att utveckla självkänslan och att få nerverna under kontroll också.

Jag trodde ALDRIG att jag skulle klara en uppkörning och faktum var att vid kunskapskontrollen en vecka innan jag skulle köra upp bröt jag ihop helt och gjorde precis alla fel ni kan tänka er. Eftersom min vanliga körlärare samt mina två handledare, och jag själv faktiskt, ansåg att jag hade kunskapen som krävs för uppkörning insåg jag att jag själv och mina nerver var problemet.

Jag bokade om min uppkörning, tre veckor fram i tiden (då det blev nästan en månad framåt), bokade två extra körlektioner och sedan satsade jag stenhårt på mental träning.
Jag lyssnade på böcker som Självkänsla nu och en massa avslappningsövningar.
Jag började också med affirmationer, dvs att programmera om hjärnan. Nu tycker ni säkert det här låter skittöntigt och jag förstår er, jag trodde själv inte på det. Men vad hade jag att förlora liksom?
Jag skaffade en anteckningsbok och skrev dagligen mina affirmationer: Jag kan köra bil, jag är en lugn, trygg och säker bilförare, Jag klarar det här. Försökte också att upprepa detta tyst för mig själv flera gånger om dagen medan jag visualiserade hur jag lugnt och säkert körde i rondeller, på påfarter på motorväg osv.

Jag var nervös vid uppkörningen men körde en 40 min lektion med körskolelärare (en för mig ny lärare men det gick bra) precis före uppkörningen då vi bara fokuserade på att köra enkelt och bra.
Sedan på själva uppkörningen var jag nervös så klart men lugn och väldigt fokuserad på körningen.
Jag trodde jag gjorde en miss halvvägs men klarade av att tänka att jaha, kuggar jag på det vet jag ju vad felet var i alla fall och körde lugnt vidare utan att tappa modet (vilket är enormt stort för mig som annars är väldigt självkritisk och lätt tappar gnistan när jag gör fel).
Jag klarade uppkörningen och jag hade aldrig gjort det om jag inte jobbat med det mentala. Så ge det en chans!

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
9
I går 19:40
3
I går 17:43
2
2024-03-17 23:16
2
2024-03-17 19:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo