Nu blev jag orolig...
Då du skriver behövde du växla ner till ettan mycket.
Hoppas du vet att växel 1 enbart används när bilden står helt stilla och aldrig någonsin annars.
Och du ska köra upp snart borde inte ställa en sådan fråga!
Och vilken växel man använder beror på lutning på vägen och så klart på bilen, dock märker man fort om det är fel växel, då det låter som bilen håller på att dö, och gasen svarar inte på samma sätt vid fel växel.
Känns tyvärr som du behöver köra mer innan uppkörning!
Dock lycka till och ta till dig alla råd.
Mvh
Haha ser ut som att du inte alls vet mycket om att köra. Med dieselbilar så måste man oftast byta till ettan när man ska svänga in till en infart för annars får man motorstopp. Det var vad jag kände och behövde göra under provet. Jag brukade övningsköra privat med en bensin bil och då kunde jag starta bilen med tvåan i vissa tillfällen.
Jag kuggade uppkörningen pågrund av endast järnvägskorsningen. Visste redan reglerna men glömde bort att kolla under provet.
Jag bokade en uppkörning igen tre dagar senare och klarade det utan några problem alls. Var hur enkel som helst.
Jag har nu haft körkort i snart en månad så hela din svar är irrelevant.
Tycker inte du borde komma in i varje tråd och påstå saker direkt som att jag måste träna mer när allt jag gjorde var ett litet misstag och ändå klarade det tre dagar senare...
Läs igenom det du skriv en gång till för du kommer faktiskt fram som arrogant person som tror att hen vet allt när du skriver i dessa trådar. Läs igen... ”Piraten”