Start > Körkortsforum > Uppkörning ort.

Uppkörning ort.

Piraten 2020-03-11 18:56 ! Citera #
Hej på dig.
Varför är alla så besatta av vart ni ska köra i en specifik ort.
En uppkörning i ett litet samhälle så har inspektörern mer tid att fokusera på hur ni agerar när ni kör bilen, så ni kommer inte lättare undan om ni tror det..
Och gäller så klart samma regler där.
Och vilken runda den än blir så kan ni inte dölja att ni inte är säker på regler så släpp tanken.
bättre ni fokuserar på vad ni kan göra bättre och fråga om saker som har betydelse som tex regler och hur man kör rätt.
Så ge er själva hjälp istället för att försöka få ett facit och göra det lättare för er.
Hoppas ni som har detta som mål att komma undan med moment och slippa trafik, kuggar!
för jag vill inte ha er på vägen!
För ni ska liksom köra bilen själv sen och ni kör inte bättre för ni lyckades ta körkortet på fel sätt.
Hoppas någon fick en tanke snällare åtminstone 1 person så är jag glad.
Mvh
Piraten
Anna Johansson 2020-03-11 20:21 ! Citera #
Piraten, det finns folk som åker iväg på intensivkurser som i tex Sthlm så har kanske körskolan där man bor inte tillräckligt med tider och man kanske har semester och det är enda tiden som man har tid. Tror det är därför folk frågar om om dom mindre städerna. Men du bor inte i Sthlm antar jag? Allt handlar inte bara om att komma undan ¨lättare¨utan kan handla om tider och dylikt. Försöka tänka steget längre ur fler synvinklar än bara *lätt*
Björn He 2020-03-11 23:19 ! Citera #
När jag höll på att ta körkort under hösten 2013 så var det nästan omöjligt att hitta en ledig tid som passade mig hemma i Stockholm, varför jag bokade tid för körkortsprov i Västerås istället, men det är ju lämpligt att resa till Västerås eftersom det är på tågavstånd från Stockholm.

Teoriprovet skrev jag i Eskilstuna på första försöket, men blev kuggad. På andra försöket, då jag klarade provet, fick jag boka ledig tid för teoriprov i Halmstad. Men det var inga problem att resa till Halmstad för körkortsprovets skull, för jag flög dit från Bromma flygplats och flygbiljetten var faktiskt billig, åtminstone betydligt billigare än tågbiljetten om jag hade åkt tåg istället för flygplan.
Piraten 2020-03-13 03:55 ! Citera #
Anna Johansson 2020-03-11
Piraten, det finns folk som åker iväg på intensivkurser som i tex Sthlm så har kanske körskolan där man bor inte tillräckligt med tider och man kanske har semester och det är enda tiden som man har tid. Tror det är därför folk frågar om om dom mindre städerna. Men du bor inte i Sthlm antar jag? Allt handlar inte bara om att komma undan ¨lättare¨utan kan handla om tider och dylikt. Försöka tänka steget längre ur fler synvinklar än bara *lätt*
Hej jag vet att folk får ibland ta tider i andra städer m.m
Dock så frågan vilken runda man kör m.m
och folk som skriver uttryckligen att man ska prova en mindre stad, är ett försöka komma undan svåra moment, och då anser jag att man inte är redo!
Även om man tar en intensiv kurs i tex Stockholm så måste du inte veta vilken runda du kör, kan du köra bil så spelar det ingen roll.
Då inspektörern talar om vart du ska köra och svänga om du inte kan köra mot ett mål pga du inte hittar.
Därav av bättre att lägga energi på fråga saker som gör dig till en bättre förare istället för lägga tiden på vart man kör.

Mvh
Piraten

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov