Start > Körkortsforum > (TIPS) Klarade teorin första f…

(TIPS) Klarade teorin första försöket

M 2020-03-06 13:04 ! Citera #
Följande är vad jag gjorde för att bli det:

TID
Jag pluggade sammanlagt i 2-3 månader då och då. De 2 sista veckorna började jag plugga mer intensivt varje dag. Jag gjorde sluttester om och om igen, och tränade mer på områden jag hade svårt med.

VAD JAG PLUGGADE GENOM
- Ta Körkort
- Körkortonline
- Elevcentralen
- Boken: Jag la ner väldigt lite tid på denna vilket jag ångrar mig. För väl på provet var jag sjukt osäker på vissa frågor. Så mitt tips är att läsa boken minst 1 gång. Boken skumläste jag dock ca 1-2 dagar innan.
- YouTube: Rekommenderar Sunne Trafikskola.

Till allt detta skapade jag ett Word-dokument där jag sammanfattade ALLT och som jag sedan skrev ut. Så det blev typ en sektion om miljö, en om trafiksäkerhet, trafikregler osv. Jag la ner störst vikt på de frågor det kommer mest utav (trafiksäkerhet och trafikregler).

ANGÅENDE PROVET
Detta minns jag kom:
- Mycket om väjningsregler och högerregeln.
- Risker. T.ex. du kör på en väg och barn finns där eller du ska göra en omkörning - vad är den största risken?
- Hastighetsanpassning. T.ex. du kör på en väg med skymd sikt, vad är lämpligast att göra? Varför är hastigheten mindre på vissa områden?
- De kan fråga dig om det är OK att köra in på en väg där skylten ”förbud mot infart av fordon” är uppsatt.
- Mediciner och alkohol (rattfylla)
- Kontrollampor
- Frågor om total-, tjänste-, och bruttovikt samt maxlast

Inga beräkningsfrågor alls. När ni väl svarar på frågorna så är det lätt att tänka bort de flesta alternativ då de är ologiska. Men vissa frågor liknar varandra så det är viktigt att läsa noggrant.

Lycka till!!
Piraten 2020-03-15 02:13 ! Citera #
M 2020-03-06
Följande är vad jag gjorde för att bli det:

TID
Jag pluggade sammanlagt i 2-3 månader då och då. De 2 sista veckorna började jag plugga mer intensivt varje dag. Jag gjorde sluttester om och om igen, och tränade mer på områden jag hade svårt med.

VAD JAG PLUGGADE GENOM
- Ta Körkort
- Körkortonline
- Elevcentralen
- Boken: Jag la ner väldigt lite tid på denna vilket jag ångrar mig. För väl på provet var jag sjukt osäker på vissa frågor. Så mitt tips är att läsa boken minst 1 gång. Boken skumläste jag dock ca 1-2 dagar innan.
- YouTube: Rekommenderar Sunne Trafikskola.

Till allt detta skapade jag ett Word-dokument där jag sammanfattade ALLT och som jag sedan skrev ut. Så det blev typ en sektion om miljö, en om trafiksäkerhet, trafikregler osv. Jag la ner störst vikt på de frågor det kommer mest utav (trafiksäkerhet och trafikregler).

ANGÅENDE PROVET
Detta minns jag kom:
- Mycket om väjningsregler och högerregeln.
- Risker. T.ex. du kör på en väg och barn finns där eller du ska göra en omkörning - vad är den största risken?
- Hastighetsanpassning. T.ex. du kör på en väg med skymd sikt, vad är lämpligast att göra? Varför är hastigheten mindre på vissa områden?
- De kan fråga dig om det är OK att köra in på en väg där skylten ”förbud mot infart av fordon” är uppsatt.
- Mediciner och alkohol (rattfylla)
- Kontrollampor
- Frågor om total-, tjänste-, och bruttovikt samt maxlast

Inga beräkningsfrågor alls. När ni väl svarar på frågorna så är det lätt att tänka bort de flesta alternativ då de är ologiska. Men vissa frågor liknar varandra så det är viktigt att läsa noggrant.

Lycka till!!
Du skriver inga beräknings frågor, så vill förtydliga lite..
Så alla förstår så får alla inte samma frågor då det slumpas vilken sorts frågor just du får, så nästa person kan så klart få beräknings frågor.
Dock som du skriver så läs frågorna ordentligt och tänk logiskt!
så kommer man väldigt långt.

Mvh
Piraten

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest