Start > Körkortsforum > Hur mycket plugga du inför teo…

Hur mycket plugga du inför teoriprovet?

Gäst 2020-02-05 23:26 ! Citera #
Jag har teoriprov på torsdag nästa vecka men har inte gått igenom alla delar fullständigt. Jag lär mig saker ganska snabbt och pluggar som bäst när jag har kort tid på mig.

Däremot så vet jag inte mycket om teoriprovet då jag knappt känner några som har körkort (fyllde precis 18).

Så jag undrar, hur mycket pluggade ni inför teoriprovet? Och om ni pluggar inför ett. Hur mycket har du pluggat och när är din teoriprov?

Jag vet inte hur jag ligger till så skulle gärna vilja jämföra mig med andra för att se om jag är helt ute och cyklar. Skulle vara tacksam för svar :)
Solstråle 2020-02-06 00:47 ! Citera #
Jag gjorde teoriprovet för lite mer en två veckor sedan. Mitt tips är att du borde ha börjar plugga tidigare, detta är saker som du ska kunna hela livet och inte bara till provet.

Många verkar tro att det räcker med att endast göra sluttester på nätet, men frågorna på teoriprovet är mycket annorlunda gentemot de som finns på internet. Mitt största tips är att läsa körboken. Lär dig vad alla tabeller betyder och var högerregeln gäller och inte.
Gäst 2020-02-06 18:31 ! Citera #
Solstråle 2020-02-06
Jag gjorde teoriprovet för lite mer en två veckor sedan. Mitt tips är att du borde ha börjar plugga tidigare, detta är saker som du ska kunna hela livet och inte bara till provet.

Många verkar tro att det räcker med att endast göra sluttester på nätet, men frågorna på teoriprovet är mycket annorlunda gentemot de som finns på internet. Mitt största tips är att läsa körboken. Lär dig vad alla tabeller betyder och var högerregeln gäller och inte.
Jag lärde mig som mest när jag körde och under hela mitt liv känns det som. När jag läste körkortsboken för första gången så var jag bekant med allt som stod där. Jag gjorde även ett test i denna hemsidan och fick 51/65. Då var jag inte i närheten lika kunnig som jag är idag. Jag försöker och inte överskatta mig själv och vara så optimistisk. Kommer att kämpa hårt de kommande dagarna.

Tack för att du tog din tid och svarade!
Gästen 2020-02-07 12:53 ! Citera #
Det bästa är ju att plugga lite teori samtidigt som man är lär sig köra, på så vis slipper man läsa in precis allt dom sista dagarna. Så gjorde jag, och det räckta gott och väl att läsa 10-15 minuter varje kväll i c:a 14 dagars tid.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov